Premiär för Stockholms filmfestivals nya reklamfilm på kärlekstema

Idag är det premiär för Stockholms filmfestivals nya reklamfilm. På temat kärlek har vi tillsammans med produktionsbolaget Camp Davids kreatörer skapat en reklamfilm som andas Stockholm, film och förälskelse.

Filmen som spelades in under ett hektiskt dygn tar oss med på en resa som börjar på Skeppsholmen, gör en avstickare till en takterass i Gamla Stan, innan en sista tagning i Rålambshovsparkens skatepark. På alla platser vistas ett förälskat par på väg att ställa den svåra frågan…

Eftersom Stockholms filmfestival tycker om att lyfta fram nya och oetablerade filmtalanger, och har flera lyckade samarbeten med Camp David i bagaget, var valet enkelt när vi skulle välja kreatörer. Regisserar gör Niclas Larsson och producent är Erik Torell. Medverkar i filmen gör Adam Lundgren (Storm), Mylaine Hedreul (Linas kvällsbok), Mathilda von Essen (Bitchkram), Niousha Poniatowski, Anna Björkman och Robert Atkins. För fotografi står Niklas Johansson som debuterade som långfilmsfotograf förra året med ”I rymden finns inga känslor”.

"Vi ville ha en film som spelade på kärleken till Stockholm och kärleken till film, där man som publik ska känna igen den där pirrande förälskelsekänslan innan första kyssen, eller i det här fallet; den första festivalen tillsammans. Jag tycker resultatet ser mycket fint ut.” Säger Lisa Evertsson Norrevik, projektledare för reklamfilmen, Stockholms filmfestival.

För att se reklamfilmen gå till: http://www.clipsource.se/a/XPGXLLQBvSbBzBrW7C0YGQ/

Kontakta oss gärna vid frågor angående festivalen. För att ackreditera dig till årets festival gå till: http://www.stockholmfilmfestival.se/press/ackred/

Presskontakt

Anna K Hagnefur, presschef                                    Caroline Ljungberg, pressekreterare

Tel: 08-677 50 81                                                     Tel: 08-677 50 52

presschef@stockholmfilmfestival.se                        press@stockholmfilmfestival.se

Stockholms 22:a internationella filmfestival 9-20 november 2011
Stockholms internationella filmfestival startade 1990 och är idag en av de främsta filmfestivalerna i Europa. Festivalen äger rum varje år i november med över 180 filmer från mer än 50 länder. Stockholms filmfestival är mycket mer än film i november, med exklusiva förhandsvisningar året om, Sommarbio i augusti och Stockholms filmfestival Junior, en festival för barn och unga mellan 6 och 16 år som arrangeras 5-10 mars 2012.