Autoropa flyttar in i Frihamnens Magasin 1

Igår måndag den 16 november beslutade Stockholms Hamnar att hyra ut en del av Magasin 1 i Frihamnen till Autoropa. Lokalerna som är på drygt 800 kvadratmeter kommer att inrymma en visningslokal, serviceverkstad och kontor för Ferrari och Maserati. Magasin 1 byggdes 1918 och är ritad av Åke Tengelin.

För hyresvärden Stockholms Hamnar är Autoropa en intressant hyresgäst och ett varumärke som sticker ut. Autoropa är importör och auktoriserad återförsäljare för Ferrari och Maserati och har sin huvudverksamhet i Arlöv utanför Malmö. År 2006 öppnade man en visningslokal på Narvavägen i Stockholm. – Vi sökte efter lokaler och ett läge som kunde göra det möjligt för oss att ge våra kunder en enkel och positiv upplevelse i samband med verkstadsbesök. Läget i hamnen är suveränt för oss. Det är nära till innerstaden, lättillgängligt och området är intressant och levande, säger Filip Larsson, VD på Autoropa AB. Vi kommer att som första pilotprojekt i världen följa Ferrari- och Maseratifabrikernas nyformulerade riktlinjer för utformningen av lokalerna. Lokalerna kommer att anpassas till verksamheten och invigas hösten 2010.