Lifestyleföretaget O´Neill flyttar in i Stora Tullhuset

Nu fylls lokalerna i Stora Tullhuset på Stadsgården med hyresgäster. Först in i kontorsdelen är O´Neill Nordic AB som flyttar in i nyrenoverade lokaler med utsikt mot Stockholms Ström

Stockholms Hamnar välkomnar surf-, snow- och lifestyleföretaget O´Neill som etablerar sitt Nordiska huvudkontor i Stora Tullhuset och flyttar in i juni. De nysatsar i Sverige och har under en tid sökt nya lokaler med unikt läge i Stockholm. – Lokalerna i Stora Tullhuset passar vår verksamhet perfekt, den råa industriella känslan kombinerat med den storslagna utsikten över Stockholms ström stämmer väl överens med vår företagsprofil. Företagets grundare Jack O´Neill´s strandhus i Santa Cruz är en grundsten i varumärket. – Nu har O´Neill Norden sitt eget strandhus säger Petter Levin, marknadschef för O´Neill Nordic AB. – Stadsgårdshamnen går från att ha varit en relativt okänd adress på Stadsgårdskajen till att bli ett eftertraktat ställe, vilket känns väldigt roligt. Vi har planerat för 3-4 ytterligare hyresgäster säger Viktor Axelsson, marknadsansvarig fastigheter på Stockholms Hamnar. Stora Tullhuset är ritat av Ferdinand Boberg och uppfördes 1906-1910 med syfte att förtulla det gods som anlände till Stockholm med båt. Byggnaden har totalrenoverats under 2008-2010. "Fotografiska", Nordens största museum för fotografisk konst, öppnar i byggnaden under maj månad. I huset kommer även ett kryssningscenter och en restaurang att inrymmas. Resterande kontorslokaler blir klara under hösten.