Rättelse: Välkommen till Green Port 2010 – internationell konferens för hamn- och miljöfrågor 24-25 februari

Rätt datum ska vara onsdag och torsdag den 24 och 25 februari, då den internationella konferensen Green Port 2010 anordnas för femte året i rad. I år är Stockholm värd för konferensen som förväntas locka cirka två hundra besökare från hela världen, bland annat Afrika, USA och Japan. Temat för dagarna är Balancing Environmental Challenges with Economic Demands. Välkommen.

Start: onsdag den 24 februari kl. 09.00. Plats: Hotel Clarion Sign, Stockholm. Representanter från media hälsas välkomna. Under konferensen diskuteras bland annat klimatförändringar, myndigheters initiativ i hamn- och miljöfrågor, integrationen av hamnar i stadsmiljö, hamnteknologi och energiåtervinning. – Utbudet av intressanta föredrag med diskussioner och utbyte av idéer med övriga besökare är något som jag värdesätter mycket. Här träffar man bland annat representanter från andra internationella hamnar, myndigheter, miljöorganisationer och transportföretag. I år talar jag själv om hur hamnar, som en del av transportkedjan, kan bidra till en bättre miljö, säger Gun Rudeberg, miljöchef vid Stockholms Hamnar. Konferensen anordnas av Stockholm - Europas Miljöhuvudstad 2010 tillsammans med Stockholms Hamnar, European Sea Ports Organisation (ESPO) och EcoPorts Foundation (EPF). För program och detaljerad information besök: www.green-port.net.