Stockholms Hamnar välkomnar Informationsteknik till Frihamnen

Stockholms Hamnar har tecknat ett hyresavtal med Informationsteknik Scandinavia AB. Företaget flyttar sin verksamhet till de anpassade lokalerna i Magasin 3 i Frihamnen. De arbetar med systemlösningar inom ljud, bild och ljus till företag, organisationer och andra institutioner. Bland annat har de arrangerat alla tekniska evenemang under Sveriges EU-ordförandeskap.

Stockholms Hamnar har anpassat lokalerna för Informationstekniks verksamhet som är en kombination av produktion, showroom och kontor. – Vi har flyttat in i flexibla lokaler där vi tillsammans med våra kunder bygger upp olika lösningar. Det lättillgängliga läget i Frihamnen med flera samarbetspartners som grannar och bra kommunikationer passar vår verksamhet bra, säger vd Per Arlborg. Informationsteknik hade tidigare sina lokaler i Solna Business Park och hyr nu ca 1 200 m² i Tullverkets f.d. lokaler i Magasin 3. – Vi är mycket glada att Informationsteknik har valt att placera sitt svenska huvudkontor i Frihamnen. Trenden med hyresgäster med inriktning mot media som etablerar sig här blir allt starkare, säger Viktor Axelsson, marknadsansvarig fastigheter på Stockholms Hamnar. Stockholms Hamnar hyr ut lokaler och mark för sjöfartens behov och andra verksamheter. De flesta av Stockholms Hamnars byggnader ligger i Frihamnen vid Gärdet, men hamnen har också lokaler att erbjuda i områden som Värtahamnen, Skeppsbron och Stadsgården.