Lena Daag ny vd på Stockholm Stads Bostadsförmedling

Report this content

Den 1 juli tar Lena Daag över som ny vd på bostadsförmedlingen. Hon ersätter Per Anders Hedkvist som istället blir direktör för Trafikkontoret i Stockholm stad. Lena Daag kommer närmast från posten som vd för USK, Stockholms stads Utrednings- och statistikkontor.

- Det är en spännande utmaning att få arbeta med bostadsmarknaden i Stockholm. Min förhoppning är att jag kommer få god nytta av tidigare erfarenheter och mitt kontaktnät inom fastighetsbranschen, säger Lena Daag, vd på Stockholms Stads Bostadsförmedling.

Lena Daag är jurist i grunden och har bred erfarenhet från fastighetsområdet. Under perioden 1986 – 93 arbetade hon på Familjebostäder, bland annat som chef för VD-staben och innan dess på SEB:s fastighetsbolag Arsenalen. Hon sitter idag i styrelsen för fastighetsbolaget Willhem AB och i styrelsen för pensionsbolaget St Erik Liv.

För pressbild vänligen kontakta Jenny Burman.

För mer information kontakta:
Lena Daag, vd, Stockholms Stads Bostadsförmedling, 076-123 50 33

Jenny Burman, pr-ansvarig, Stockholms Stads Bostadsförmedling, 0763-1108 80, mail: jenny.burman@bostad.stockholm.se

Om Stockholms Stads Bostadsförmedling AB
Stockholms Stads Bostadsförmedling förmedlar lediga hyresrättslägenheter i hela Stockholmsområdet. Vi förmedlar lägenheter efter tidsordning i ett öppet och rättvist system med god insyn för fastighetsägare och bostadssökande.
Läs mer på: www.bostad.stockholm.se.

Taggar: