Ingrid Gyllfors tillträder som vd för Stockholms studentbostäder.

Hösten 2014 rekryterades Ingrid Gyllfors som vd för Stockholms studentbostäder. Hon tillträder tjänsten måndag den 16 mars 2015.

”Jag har verkligen sett fram emot den här dagen. Nu kör vi!” säger Ingrid.

Stockholms studentbostäder har som målsättning att utöka sitt bestånd med cirka 2 000 bostäder och har redan identifierat cirka 75 procent av dessa genom möjliga byggrätter på egen mark. En av utmaningarna som Ingrid tar sig an är att omsätta det intensiva förarbetet till handling, att faktiskt sätta spaden i marken och börja bygga.

”Vi behöver hitta nya kreativa lösningar dels för att klara byggkostnaderna men också för att kunna erbjuda attraktiva boenden för studenter”.

Studentbostadsfrågan är en annan viktigt del i uppdraget. Stockholms studentbostäder ska vara en ledande och aktiv aktör inom såväl utveckling som i debatten.

”Studenter behöver känna sig trygga för att kunna prestera, och bostäder står för en sådan trygghet. Att kunna bygga nytt är oerhört viktigt för både studenter och lärosäten i hela Stockholmsregionen”, säger Ingrid.

”Vi måste också ta hand om och vårda både våra kunder och våra fastigheter. Ett sådant arbete får aldrig vila. Vi är bra idag, men vi kan alltid bli lite bättre”, säger Ingrid.

Med nästan 8 000 rum och lägenheter i Stockholm finns det ett stort bestånd att förvalta och många kunder att ta hand om.

Ingrid kommer närmast från Ebab där hon arbetat som avdelningschef men har tidigare yrkeserfarenhet som bland annat stadsbyggnadschef inom Solna stad och fastighetschef på fastighetskontoret i Stockholms stad. Hon efterträder Chris Österlund.

För mer information, kontakta:
Leif Garph, styrelseordförande, mobil 070-593 10 98.
Ingrid Gyllfors, tillträdande vd, mobil 073-334 32 83.
Anders Cronqvist, kommunikationschef, mobil 0739-42 10 48.