Mattias Carrass – ny strategisk rekrytering för Stockholms studentbostäder

På måndag den 31 augusti blir Mattias Carrass projekt- och utvecklingsansvarig för Stockholms studentbostäder, SSSB. Det sker i ett läge där SSSB står inför den stora utmaningen att bygga 2000 nya studentbostäder inom loppet av fem år.

Kommer ni att klara det?
– Absolut, men det är ett utmanande mål. Det ligger en stor utmaning i att driva processen hela vägen till genomförande, att se till så att spaden sätts i marken och att byggandet verkligen startar inom rimlig tid och blir färdigställt till en skälig kostnad.

Mattias Carrass kommer senast från bygg- och projektledningskonsultbolaget Hilfab där han varit regionchef för Hussidan i Stockholm. Han har även varit sektionschef för bygglov i Stockholms stad och före det jobbat på Grontmij och Sweco Projektledning. För Stockholms studentbostäder är han en viktig strategisk rekrytering.

– Vi är väldigt glada över den här rekryteringen. Mattias har helt rätt bakgrund med en bred erfarenhet från såväl konsultledet som i den kommunala planeringsprocessen för bostadsbyggande. Han är en drivande person som aktivt kan finna viktiga samarbeten. Han kommer att driva vår utveckling av framtidens studentboenden. Vi vill kunna bygga olika typer av studentboenden som är ekonomisk gångbara att ta fram, men som studenterna också har råd att betala för, säger Ingrid Gyllfors, vd för Stockholms studentbostäder.

Mattias Carrass ser för egen del fram emot att utveckla studentbostadsbeståndet.

– Stockholms studentbostäder ser jag som ett välskött bostadsbolag som har ett viktigt syfte och uppdrag. Vi står inför en mycket spännande och utmanande framtid, säger han.

Mer information, kontakta:

• Ingrid Gyllfors, vd, ingrid.gyllfors@sssb.se, mobil 0739-42 10 50.
• Mattias Carrass, projekt- och utvecklingsansvarig, mattias.carrass@sssb.se, mobil 0739-42 10 63 (gäller fr.o.m. 31/8)
• Anders Cronqvist, kommunikationschef, a.cronqvist@sssb.se, mobil 0739-42 10 48

Högupplösta bilder: https://www.sssb.se/press/