Ny VD till STIFTELSEN stockholms studentbostäder

​Stiftelsen Stockholms Studentbostäder, SSSB, får ny VD. Det blir Chris Österlund som i maj 2011 efterträder nuvarande VD:n Ann-Sofie Sääf när hon övergår till egen fastighetsverksamhet.

Chris Österlund är 49 år, har en Master of Business Administration (MBA) från Handelshögskolan och kommer närmast från Nynäshamnsbostäder, där hon i dag är VD. Chris Österlund ser fram emot sin nya befattning på SSSB.- I min nya roll som VD på SSSB är det angeläget och en stor utmaning att förse Stockholm med fler bostäder för studenter till rimliga priser. Jag ser verkligen fram emot att vara en del av organisationen och fortsätta utveckla verksamheten, säger Chris Österlund. SSSB planerar att bygga 2000 nya studentbostäder den närmaste tioårsperioden och för över 1000 av dessa har man redan i dag tomtmark. Denna expansion rymmer en hel del utmaningar och kommer att kräva ett målinriktat arbete. Chris Österlund är därför mycket välkommen till SSSB.

- Jag är mycket glad att vi som ny VD får Chris Österlund med en lång erfarenhet och bred kompetens inom bostadsutveckling. SSSB som Sveriges och Stockholms största studentbostadsaktör har en viktig roll för regionen och även landet i sin helhet, säger Leif Garph, styrelseordförande för SSSB.

För mer information, kontakta:
Leif Garph, styrelseordförande SSSB, mobil 070-593 10 98
Chris Österlund, tillträdande VD för SSSB, mobil 0765-26 70 97
Anders Cronqvist, informationschef, mobil 0739-42 10 48

STIFTELSEN STOCKHOLMS STUDENTBOSTÄDER – STUDENTERNAS BOSTADSFÖRETAG
Stockholms Studentbostäder (SSSB) erbjuder Stockholms studenter ett trivsamt och prisvärt studentboende. Vi är störst i Sverige på studentbostäder med nästan 8000 rum och lägenheter över hela Stockholm. SSSB har en dynamisk, ung målgrupp bestående av både svenska och internationella högskolestudenter. Se även www.sssb.se.