Sara Albrecht ny boservicechef på SSSB

Sara Albrecht blir ny boservicechef på Stiftelsen Stockholms Studentbostäder, SSSB. Hon tillträdde den nya tjänsten 1 mars 2015.

Sara, som varit tf boservicechef på SSSB sedan 24 november 2014, har arbetat inom fastighetsbranschen sedan 1999. Hon kommer närmast från HSB Bostad AB där hon har arbetat i olika roller, bland annat som Affärsområdeschef Nyproduktion och chefsjurist. Efter juristexamen vid Stockholms universitet har Sara även varit anställd vid KTH och på advokatbyrå.

”Inom fastighetsbranschen är bostäder för just unga och studenter en engagerande och angelägen uppgift”, säger Sara.

”Sara Albrecht har god erfarenhet av hyresjuridik och stor kunskap med besläktade frågor. Vi är glada över att hon stannar hos oss”, säger Kenneth Wenner, tf vd för SSSB.

Kenneth Wenner

tf vd Stiftelsen Stockholms Studentbostäder, SSSB
Telefon: 08-458 10 60, mobil: 073-942 10 60

STIFTELSEN STOCKHOLMS STUDENTBOSTÄDER – STUDENTERNAS BOSTADSFÖRETAG

Stockholms Studentbostäder, SSSB, erbjuder Stockholms studenter ett trivsamt och prisvärt studentboende. Vi är störst på studentbostäder med nästan 8 000 rum och lägenheter över hela Stockholm. SSSB har en dynamisk, ung målgrupp bestående av både svenska och internationella högskolestudenter. Se även sssb.se.