För första gången i Sverige kan du lära dig designa och starta eget varumärke inom skomodebranschen

Report this content

Stockholms Tillskärarakademi erbjuder från och med hösten 2009 en skodesign-utbildning där du lär dig allt kring mode, design, tillverkning och marknadsföring för att skapa ditt eget varumärke inom skor. En utbildning som är efterfrågad i Sverige då man idag måste åka utomlands för att få motsvarande utbildning.

Alexis Holm, som undervisar på utbildningen, har själv skapat och utvecklat det egna skovarumärket Gram. Han har gått en egen väg och fått unika erfarenheter som han nu tar med sig in i undervisningen. Citat Alexis Holm - ”Perspektivet flyttas från produkt och fokus ligger istället på hur man framgångsrikt tar fram ett varumärke och skapar en kollektion, får den att synas och lyckas med ”säljet”. Ambitionen är att eleven ska lära sig designa skor och inte vara skomakare.” Utbildningsbeskrivning Skodesign & Produktion Kursen vänder sig främst till dig som har tankar på att starta eget varumärke eller arbeta på företag och tar dig igenom alla steg av design, konstruktion och produktion av skor. Fokus ligger på själva utvecklandet och hur man går från första skiss till slutlig leverans, genom sortimensstrategi, materialval, införsäljning, varumärkesuppbyggnad och skeppning m m. Det är en hög studietakt med mycket hemarbete och stor vikt läggs på interaktiva workshops. Grupparbete med utveckling av riktiga skoprover på fabrik, under eget varumärke, ingår. Lärare är Alexis Holm, en av grundarna till skomärket gram. Detta är ett unikt tillfälle att få lära sig skotillverkningens alla olika områden, fallgropar och tips, direkt från Alexis som är verksam i branschen. Läs mer: http://www.tillskararakademin.com/templates/pages/CoursePage.aspx?cid=373850_Gustav&wids=402&mspid=4845 För mer information Inga-Lisa Östman, produktutvecklare 0704-67 60 74 Maggie Delin, rektor 08-457 57 16

Taggar: