Report this content

Korrigering till pressmeddelande: Förändringar på Stockholmsbörsens Mest Omsatta och ATTRACT40 Under perioden 1 juli till 31 december 2004 kommer Mest Omsatta- segmentet att bestå av 32 bolag och inte 33 som tidigare kommunicerats. ABB Ltd OM HEX AB (ny) ASSA ABLOY AB Sandvik AB AstraZeneca PLC SCANIA AB (ny) Atlas Copco AB Securitas AB Autoliv Inc. Skandia, Försäkringsab. Electrolux, AB Skandinaviska Enskilda Banken AB Ericsson, Telefonab. L M Skanska AB FöreningsSparbanken AB SKF, AB Gambro AB SSAB Svenskt Stål AB Getinge AB Stora Enso Oyj Holmen AB Swedish Match AB Industrivärden, AB (ny) Svenska Cellulosa AB SCA Investor AB Svenska Handelsbanken AB Kinnevik, Industriförvaltnings AB (ny) TeliaSonera AB Nokia Abp Trelleborg AB Nordea Bank AB Volvo, AB För ytterligare information Frank Teneberg, Försäljningsansvarig noterade +46 8 405 6954 bolag, Stockholmsbörsen Annika Molander, Informationschef, +46 8 405 6610 Stockholmsbörsen OMHEX är en ledande leverantör av marknadsplatstjänster och transaktionsteknologi till finans- och energimarknader. Genom börsverksamheten inom Stockholmsbörsen, HEX Helsinki, HEX Tallinn and HEX Riga driver OMHEX norra Europas största värdepappersmarknad och erbjuder investerare tillgång till 80% av den nordiska och baltiska värdepappersmarknaden. Även värdepapperscentralerna i Finland, Estland och Lettland ingår i OMHEX. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/17/20040617BIT00230/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/17/20040617BIT00230/wkr0002.pdf Bilaga