Månadsrapport april 2004 - Hög dagsomsättning i aktiehandeln

Månadsrapport1 april 2004 Hög dagsomsättning i aktiehandeln · Den totala aktieomsättningen på OMHEX marknadsplatser uppgick under april till 555 miljarder kr. Den genomsnittliga omsättningen per dag uppgick till 27,8 miljarder kr, vilket gör april till den bästa månaden sedan februari 2001 (jämfört med månadssiffror pro forma). · Aktieomsättningen per dag på HEX Helsinki uppgick till 10,8 miljarder kr, vilket är den högsta någonsin. (Tidigare rekord januari 2001: 10,1 miljarder kr). Aktieomsättningen på månadsbasis uppgick till 215,8 miljarder, vilket är den bästa omsättningen sedan januari 2001 (223,3 miljarder) · Aktieomsättningen på HEX Tallinn uppgick till 790 miljoner kr, vilket är den högsta nivån sedan april 1998. (920 miljoner kr) Omsättningshastigheten uppgick under april till 171%, vilket är den högsta omsättningshastigheten för OMHEX marknadsplatser någonsin. (tidigare rekord mars 2004:154%) För ytterligare information eller kommentater, vänligen kontakta För frågor om handelsstatistik: OMHEX/ Stockholmsbörsen Annika Molander, informationschef, +46 8 405 66 10 OMHEX/ HEX Helsinki Anu Ilvonen, informationschef, +358 9 6166 7599 HEX Tallinn Eva Palu, informationschef, +372 640 8862 HEX Riga Krista Grintale, informationschef, + 371 7212 431 För frågor om marknadsövervakning: Stockholmsbörsen Anders Ackebo, chef för Bolags- och kursövervakningen, +46 8 405 7010 Statistiken finns även tillgänglig på www.omhex.com, www.stockholmsborsen.se, www.hex.com, www.hex.ee och www.hex.lv. 1) Rapporten omfattar statistik från Stockholmsbörsen, HEX Helsinki, HEX Tallinn och HEX Riga. De rapporterade siffrorna avser samtliga fyra börser tillsammans om inte annat anges. Alla siffror är omräknade till svenska kronor. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/03/20040503BIT00380/wkr0001.pdf Hela rapporten