Unibet Group plc noteras på Stockholmsbörsen

Unibet Group plc noteras på Stockholmsbörsen Spelföretaget Unibet Group plc noteras idag på Stockholmsbörsens O lista. Unibet är en av Nordens största arrangörer av online-spel. Bolaget fokuserar huvudsakligen på den Nordiska marknaden och även ett litet antal andra europeiska marknader. Unibet omsatte 1,85 miljarder SEK under 2003. "Vi hälsar Unibet varmt välkommen till Stockholmsbörsen", säger Kerstin Hessius, VD, Stockholmsbörsen. Pontus Lesse, Unibets VD, kommenterar: "Unibet har en stark ställning på den växande marknaden för onlinespel. Noteringen kommer att göra oss mera synliga för investerare, särskilt i Sverige, och ge oss en strategisk plattform för vår fortsatta utveckling." Bilder från välkomstceremonin med Unibets grundare Anders Ström finns tillgängliga på www.stockholmsborsen.se under Förändringar och Nyheter/Introduktioner. Information om branschklassificering etc. av Unibet, finns tillgängliga på www.stockholmsborsen.se under Förändringar och Nyheter/Press och börsmeddelanden/ Sök/Avistainformation. För ytterligare information Pontus Lesse, VD, Unibet Group plc +44 7730 810 543 Inga Lundberg, IR, Unibet Group plc +44 788 799 6116 Frank Teneberg, Försäljningsansvarig noterade +46 8 405 6954 bolag, Stockholmsbörsen Annika Molander, Informationschef, +46 8 405 6610 Stockholmsbörsen OMHEX är en ledande leverantör av marknadsplatstjänster och transaktionsteknologi till finans- och energimarknader. Genom börsverksamheten inom Stockholmsbörsen, HEX Helsinki, HEX Tallinn and HEX Riga driver OMHEX norra Europas största värdepappersmarknad och erbjuder investerare tillgång till 80% av den nordiska och baltiska värdepappersmarknaden. Även värdepapperscentralerna i Finland, Estland och Lettland ingår i OMHEX. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/08/20040607BIT00550/wkr0002.pdf