Jenny Nielsen Årets HR-direktör

Stockholmhems HR-chef Jenny Nielsen har utnämnts till Årets HR-direktör av Karriärföretagen. Priset delades ut på Stora karriärdagen den 5 oktober.

År 2022 är året då Stockholmshems employer branding-arbete ger resultat. Tidigare i år stod det klart att Stockholmshem valts ut som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare i utmärkelsen Karriärföretag 2022. Och nu vinner Stockholmshems HR-chef Jenny Nielsen utmärkelsen Årets HR-direktör i kategorin Offentliga arbetsgivare.

– Jag är stolt och glad över den här utmärkelsen, och jag är också mycket stolt över att arbeta på Stockholmshem, säger Jenny Nielsen. Vi är en modern och attraktiv arbetsgivare som gör en spännande värderingsresa. Dessutom har vi ett riktigt meningsfullt uppdrag, att bygga och förvalta hem för Stockholmarna.

Juryns motivering lyder: ”Jenny Nielsen är en sann inspiratör med sitt employer branding-arbete. Hon visar hur man skapar en välkomnande och spännande arbetsmiljö. Med Jennys stora driv lyckas Stockholmshem uppfylla sin vision “Vi gör varandra bättre”. HR och kommunikationsavdelningen jobbar tätt med deras arbetsgivarvarumärke och Jenny har lyckats driva frågan till ledningsnivå med stort engagemang.”

Om Karriärföretagen och utmärkelsen Årets HR-direktör

Sedan 2011 presenterar Karriärföretagen varje år Sveriges mest attraktiva arbetsgivare där de utvalda får titulera sig som ett Karriärföretag under ett år. Vinnarna bland arbetsgivare och nyckelpersoner som utmärkt sig särskilt i år bland årets Karriärföretag presenterades under Stora Karriärdagen den 5 oktober.

Åsa Stenmark
asa.stenmark@stockholmshem.se

Jenny Nielsen
HR-chef
jenny.nielsen@stockholmshem.se

Stockholmshem jobbar med något så viktigt som människors hem. I mer än 80 år har vi varit med och utvecklat Stockholm genom att bygga och förvalta bostäder för alla stockholmare, och lokaler där verksamheter kan utvecklas. Som allmännyttigt bolag har vi ett ansvar som sträcker sig långt utanför tak och väggar. Våra bostadsområden ska vara både socialt och ekologiskt hållbara – att utveckla trygga och bra boendemiljöer är en viktig del av vårt arbete. Hos oss bor närmare 60 000 hyresgäster vilket gör oss till ett av landets största bostadsföretag. Stockholmshem ägs av Stockholms stad.