Joakim Larsson(M) och Björn Ljung (FP) besöker Boendedialogen i Rågsved på lördag

Mellan den 19 och 23 maj pågår en boendedialog i Rågsved. Hundratals rågsvedsbor i alla åldrar kommer och tycker till om sin stadsdel. Vad är bra? Och vad kan bli bättre? Alla som är med och tycker till tävlar dessutom om chansen till en gratis månadshyra.

På lördag besöker Joakim Larsson (M), ordförande i Familjebostäder och Svenska Bostäder, boendedialogen tillsammans med Björn Ljung (FP), ordförande i Stockholmshem.

Tid:                     Lördag 22 maj kl 12-13
Plats:                  Rågsveds Folkets Hus, Rågsveds Centrum

Under sitt besök kommer Joakim Larsson och Björn Ljung att ge sin syn på bostadsbolagens roll i utvecklingen av Rågsved, prata och mingla med hyresgäster samt uppmärksamma de lyckliga vinnarna av gratis månadshyror.

Presskontakt:
För kontakt med Joakim Larsson, borgarråd och ordförande Familjebostäder och Svenska Bostäder.
Oliver Carrà, pressekreterare 076-12 29 202
För kontakt med Björn Ljung, ordförande i Stockholmshem, 070-789 40 34

Detta är boendedialogen
Boendedialogen i Söderort är ett samarbete mellan Familjebostäder, Stockholmshem, Svenska Bostäder, Hyresgästföreningen och Stockholms stad. Dialogen genomförs i Hökarängen, Rågsved, Farsta strand och Bredäng där stadens bostadsbolag tillsammans har många lägenheter och man ser en stor utvecklingspotential. Syftet med dialogerna är att stärka samarbetet mellan boende och olika lokala aktörer för en fortsatt utveckling.

För mer information: www.boendedialogen.se