Projektchef på Stockholmshem vinner pris inom hållbar utveckling

Torbjörn Kumlin, projektchef på Stockholmshem, belönades igår med priset för positiva bidrag till hållbar byggnads- och fastighetsutveckling på årets Sweden Green Building Awards.

I närmare 20 år har Torbjörn Kumlin lett och utvecklat framgångsrika metoder för att främja hållbarhetsfrågorna på Stockholmshem, i Stockholms stad och i branschen. Han har dessutom varit operativ projektchef i flera prisbelönta och certifierade spjutspetsprojekt inom bostadsbyggande.

Priset för positiva bidrag till hållbar byggnads- och fastighetsutveckling i Sverige har tagits fram av Sweden Green Building Council med syftet att sprida goda erfarenheter inom branschen samt uppmärksamma och belöna personer som på ett inspirerande och innovativt sätt, med ett helhetsperspektiv, bidrar positivt till en hållbar byggnads- och fastighetsutveckling i Sverige.

- Jag vill tacka alla engagerade projektkolleger som samverkat till våra resultat och den företagskultur på Stockholmshem som gjort det möjligt att ge miljöarbetet ett sådant utrymme, säger Torbjörn Kumlin.

Juryns motivering:
För att innovativt, systematiskt och uthålligt ha lett och utvecklat framgångsrika metoder för hållbart byggande i en stor och komplex organisation. Framgången har främst baserats på konkreta och bevisat lyckade byggprojekt vilka gett kunskapsåterföring och kraftfullt bidragit till att förändra spets och standard inom hållbart svenskt bostadsbyggande. Det är ett fantastiskt exempel på inspirerande ledarskap och ständig förbättring.

Läs mer om Sweden Green Building Council och prisutdelningen på www.sgbc.se.

För mer information, kontakta:
Karin Stener, kommunikationschef Stockholmshem, 076-123 93 40, karin.stener@stockholmshem.se

Torbjörn Kumlin, projektchef Stockholmshem, 08-508 392 11.