Stockholmshem i topp när Sveriges bästa hyresvärdar utsågs

Stockholmshem fick fyra nomineringar och två utmärkelser när undersökningsföretaget Aktiv Bo presenterade vilka hyresvärdar som fått högst betyg av sina hyresgäster under 2007. Aktiv Bo har mätt kvalitet och service hos drygt 50 privata och allmännyttiga bostadsföretag i Sverige under 2007. Stockholmshem placerade sig i topp fem i klassen stora bostadsföretag i samtliga fyra mätningskategorier Service, Produkt, Profil och Prisvärdhet. I två av kategorierna, Prisvärdhet och Profil, vann Stockholmshem sin klass.

- Vi är förstås mycket glada över att våra hyresgäster ger oss så höga betyg, säger Pelle Björklund, VD på Stockholmshem. Det här är en lagseger för alla våra medarbetare och sporrar oss att bli en ännu bättre hyresvärd framöver.

Stockholmshem rankades högt även förra gången företaget deltog i mätningen 2005 och vann också då kategorin Prisvärdhet. Nu vann Stockholmshem även Profil som omfattar frågor om trivsel och om "hyresgästen anser sig kunna rekommendera företaget till andra" och anser "att företaget är måna om de boende som hyresgäster". I klassen stora bostadsföretag ingår 17 privata och allmännyttiga bostadsföretag med fler än 9 000 lägenheter. Aktiv Bos undersökning är marknadsledande för hyresrätter och omfattade 2007 totalt 200 000 hyresgäster. Stockholmshems mätning gjordes i september.