Stockholmshem köper fastighet med studentbostäder

Stockholmshem förvärvar fastighet under ombyggnad i Älvsjö och kommer att ha 279 studentlägenheter inflyttningsklara i slutet av 2016.

Projektet är utvecklat av Wästbygg och ombyggnationen av fastigheten har varit igång sedan hösten 2014. Nu köper Stockholmshem hela fastigheten under pågående ombyggnad. De 279 lägenheterna planeras vara klara för inflyttning till hösten 2016.

- Många studenter väljer bort Stockholm som bostadsort på grund av underskottet av studentbostäder. Stockholmshems förvärv av fastigheten i Älvsjö kommer att generera 279 nya studentlägenheter och är ett paradexempel på att Stockholmshem tar sig an utmaningen och satsar på bostäder för unga och studenter, säger Kadir Kasirga (S), ordförande i Stockholmshem.

- De nya studentbostäderna är ett resultat av Stockholmshems långsiktiga arbete med olika affärspartners. Den aktiva fastighetsförvaltningen innebär att vi kan köpa, sälja, byta och utveckla fastigheter för att skapa nya bostäder, säger Björn Ljung (FP), vice ordförande i Stockholmshem.

För mer information kontakta:

Kadir Kasirga (S), ordförande i Stockholmshem, 076-129 00 95

Björn Ljung (FP), vice ordförande i Stockholmshem, 073-615 01 03