Stockholmshem nominerade till pris för bästa service

Samtidigt som Coronapandemin tog fart som värst i Stockholm genomfördes den årliga hyresgästenkäten där kunderna får tycka till om Stockholmshem. Trots att pandemin har inneburit begränsningar i servicen till hyresgästerna så hamnar betyget på tidigare års toppnotering för service – och det har gett två nomineringar till priset Kundkristallen.

Varje år delar Stockholmshems personal ut enkäten personligen till sina hyresgäster. 2020 skickades den istället ut på grund av coronapandemin. Även om resultatet till viss mån påverkas av pandemin så ger hyresgästerna höga betyg för service, på vissa punkter till och med högre än tidigare.

Det är helt fantastiskt att vi höjer oss på flera punkter trots att vi frågade under en tid som präglades av osäkerhet och oro. Att våra hyresgäster dessutom tycker att vi är bland de bästa i branschen på service visar verkligen att vi är på rätt väg, säger Anette Sand, VD på Stockholmshem.

Det är härligt att Stockholmshem är bäst i klassen i Stockholm igen, och dessutom bland de bästa i landet på service! Det blir man stolt över som styrelseordföranden, säger Björn Ljung (L).

Stockholmshems nomineringar till årets Kundkristaller gäller kategorierna Största lyft Serviceindex samt Högsta Serviceindex.

Resultatet av kundenkäten 2020 i korthet (resultat från 2019 i parentes):

• Betyget för Serviceindex är tillbaka på samma rekordbetyg som för två år sedan, 83,3 (82,1)
  • Betyget för trygghet ökar till 82,1 (80,4)
  • Betyget för Rent och Snyggt är det som ökat mest, till 78,8 (74,4)
  • Nöjd-kund-index som visar övergripande nöjdhet är oförändrat på 74 (74)
  • Siffran för hur många som skulle rekommendera Stockholmshem som hyresvärd ökar till 91,9 (91.5)

Om Kundkristallen:

Kundkristallen arrangeras varje år av kundundersökningsföretaget AktivBo. Tävlingen belönar de bostadsbolag som fått högst betyg av sina kunder i respektive kategori och storlek på bolaget.