Stockholmshem nominerade till pris för bästa service

Den årliga kundnöjdhetsundersökningen visade rekordresultat, något som har gett Stockholmshem två nomineringar till priset Kundkristallen 2023. Vinnare presenteras den 9 februari av AktivBo.

Varje år får hyresgäster i hela landet tycka till om sina hyresvärdar genom en stor enkät. Och varje år, med avbrott under pandemin, delar Stockholmshems personal ut enkäten personligen till 9 000 hushåll.

När hyresgästerna tycker till får Stockholmshem höga betyg för service, på ett par punkter med högsta betyget någonsin.

– Det är otroligt roligt och hedrande att våra hyresgäster tycker att vi är bland de bästa i branschen på service. Vi ökar inom alla områden vilket visar att vårt arbete med att hela tiden bli bättre ger resultat. Dessutom har vi fått våra högsta resultat någonsin inom Trygghet samt Rent och Snyggt, säger Olle Torefeldt, tf vd på Stockholmshem.

Stockholmshems nomineringar till årets Kundkristaller gäller kategorierna Högsta Serviceindex Bostad och Största lyft Serviceindex.

Om Kundkristallen
Sedan 2005 uppmärksammar AktivBo Sveriges bästa hyresvärdar. Kundkristaller delas ut till de fastighetsbolag som lyckats bäst, både privata och kommunala bostads- och fastighetsbolag. Vinnare utses i olika kategorier och klasser. Här är det ingen jury eller kommitté som avgör vinnarna – det är hyresgästerna själva.

Åsa Stenmark
asa.stenmark@stockholmshem.se