PRO ARABIA ART FINLAND 2003 HOS STOCKMANN

PRO ARABIA ART FINLAND 2003 HOS STOCKMANN Pressen och Stockmanns kunder har ett unikt tillfälle att träffa de färgstarka konstnärerna som skapat Pro Arabia Art Finland 2003- kollektionen. Fujiwo Ishimoto, Inkeri Leivo, Heljä Liukko-Sundström, Heikki Orvola, Pekka Paikkari, Kristina Riska och Kati Tuominen-Niittylä besöker Stockmannvaruhuset i Helsingfors centrum torsdagen den 5 juni klockan 17.30 - 20.00. Pro Arabia Art Finland 2003-konstnärerna är månadens konstnärer i juni på Stockmanns konstglasavdelning. De deltar i invigningen av försäljningsutställningen, som pågår hela månaden. Pressen kan träffa konstnärerna på Stockmanns konstglasavdelning i fjärde våningen klockan 17.30 - 18.00, klockan 18.00 - 20.00 har även Stockmanns kunder en chans att träffa konstnärerna. Pro Arabia Art Finland 2003 är en kollektion handgjorda keramikarbeten i små serier. Denna unika kollektion belyser de enskilda designernas personliga formspråk och konstnärliga talang. De tidlösa konstföremålen är pärlor för samlare och finner även sin plats som stämningsskapare i samband med dukning och inredning. Tilläggsinformation: marknadsföringsassistent Anu Ojanen, tfn 09-121 3953 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/28/20030528BIT00600/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/28/20030528BIT00600/wkr0002.pdf Bilaga