"Stockpicker Global Outlook" inför lansering

"Stockpicker Global Outlook" inför lansering Från kommande vecka lanserar Stockpicker en helt ny betaltjänst på marknaden. Tjänsten är fokuserad på utländska börser och bolag. Allt ifrån teknologibörser som Nasdaq och Neuer Markt till tillväxtbörser som Hang Seng och Bovespa kommer vara under luppen av Stockpicker analytiker. Tjänsten som heter Stockpicker Global Outlook kommer att få samma upplägg som den mycket populära analystjänsten Stockpicker Newsletter. Global Outlook blandar analyser på enskilda utländska bolag och intressanta utländska marknader. "Med Global Outlook öppnar vi gränserna. Det har på senare tid blivit allt enklare att handla aktier på utländska börser till överkomligt courtage via svenska internetmäklare. Nu har kunden en chans att på svenska läsa om vilka aktier, börser och marknader man skall titta närmare på i utlandet. Helt nya möjligheter till att tjäna pengar kommer uppstå. Möjligheter som varit få förunnade att tillvarata tidigare" säger Stockpickers VD William Ziegler. Stockpicker Global Outlook uppstår då behovet av information från de utländska marknaderna ökar allt mer. Allt fler svenskar handlar utländska värdepapper men saknar analyser som är skrivna på svenska och bevakning från svensk synvinkel. Intresset för handel på Nasdaq är stort och på senare tid har också intresset mot det tyska Neuer Markt skruvats upp väsentligt. Mycket talar också för att den planerande börsen Jiway som startar i höst kommer ytterligare öka fokuset på möjligherna att handla utländska aktier. Stockpicker går därför med denna tjänst i frontlinjen för en helt ny typ av betaltjänster i Sverige. Under hela Maj månad kommer de prenumeranter som beställer ett helår med Stockpicker Newsletter erbjudas ett helt år med Stockpicker Global Outlook på köpet. Stockpicker Global Outlook är det femte affärsområdet som startas i Stockpickerkoncernen. Stockpicker AB är ett renodlat finansiellt internetbolag som täcker den nya ekonomins behov av snabba, konkreta analyser med hög träffsäkerhet som snabbt anpassar sig till rådande sentiment. Bolaget tillhandahåller finansiella lösningar för såväl företag- som privatpersoner. Stockpicker är indelat i flera affärsområden där analystjänsten "Stockpicker Newsletter" (startade 1997), utländska analystjänsten Stockpicker Global Outlook och nyhetsbrevet "Stockpicker Market Update" (http://www.stockpicker.se ) är redan tre av nordens ledande produkter inom sin nisch. Stockpicker Consulting Group, konsultverksamheten, och Stockpicker Millenium Group, där framtida projekt finns samlade, är andra affärsområden. Bolaget har 13 medarbetare och är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom finansiell rådgivning över internet. Internetbolaget Stockpickers aktier är för närvarande inte noterat på någon officiell lista. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT01290/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT01290/bit0002.doc