Stockpicker inleder samarbete med Top Jobs

Stockpicker inleder samarbete med Top Jobs Stockpicker har nöjet att inleda ett samarbete kring marknadsföringsaktiviteter med Top Jobs on the Net Sweden AB. Bolaget är idag en av de ledande aktörerna inom varumärkesbyggande rekrytering via Internet. Top Jobs on the Net Sweden AB ägs av Top Jobs on the Net plc (som är Nasdaqnoterade under symbolen TJOB) och Hierta Venture AB. Top Jobs on the Net Group har kontor i Sverige, Norge, England, Irland, Polen, Schweiz, Nederländerna, Australien och Thailand med huvudkontoret placerat i England. -"Såväl Top Jobs on the Net som Stockpicker har väl framskjutna positioner inom brancsher som idag allt mer övergår till att drivas över Internet. Då Stockpicker också har intagit en ledande roll som symbol för den nya ekonomins aktie-relaterade tjänster på internet så känns marknadsföringssamarbetet också logiskt. Top Jobs är en aktör med inriktning mot bland annat tjänster inom IT- och finansbranschen. Top Jobs och Stockpicker har därmed intressanta likheter även i målgrupperna och vi hoppas att de marknadsföringsaktiviteter som kommer utföras under det kommande året skall ge en god respons" säger Anna Bengtsson, partneransvarig på Top Jobs on the Net Sweden AB. Samarbetet med Top Jobs Sweden AB gör att Stockpicker bryter ny mark. - "Vi är givetvis nöjda med marknadsföringssamarbetet och att åter igen en av de stora och ledande aktörerna på internet kontaktar Stockpicker och ser det värde som bolaget för med sig. Strategiska avtal och samarbeten med andra parter än de mest självklara inom finansbranschen är något som många aktörer i vår nisch försakar. Det finns tvärtom anledning att se innovativt på de möjligheterna det ger att kunna bryta in på nya områden. Med stor sannolikhet kommer trenden med samarbeten och strategiska allianser över gränserna öka under året. Stockpicker avser att gå i täten även här säger William Ziegler, VD på Stockpicker AB". Stockpicker fortsätter sin starka tillväxt och kommer för det första kvartalet 2000 uppvisa en högre omsättning än för hela 1999 tillsammans. Det enorma intresset för bolagets tjänster har också fört med sig att två nya medarbetare kommer anställas. De inleder sina anställningar den 1 april. Stockpicker står också under våren inför lanseringen av några nya banbrytande tjänster. Mer information om dessa kommer inom kort. Stockpicker AB är ett renodlat finansiellt internetbolag som täcker den nya ekonomins behov av snabba, konkreta analyser med hög träffsäkerhet som snabbt anpassar sig till rådande sentiment. Bolaget tillhandahåller finansiella lösningar för såväl företag- som privatpersoner. Stockpicker är indelat i flera affärsområden där analystjänsten "Stockpicker Newsletter" (startade 1997) och nyhetsbrevet "Stockpicker Market Update" (http://www.stockpicker.se ) är två av nordens ledande produkter inom sin nisch. Stockpicker Consulting Group, konsultverksamheten, och Stockpicker Millenium Group, där framtida projekt finns samlade, är andra affärsområden. Bolaget har 13 medarbetare och är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom finansiell rådgivning över internet. Internetbolaget Stockpickers aktier är för närvarande inte noterat på någon officiell lista. Kontaktinformation William Ziegler Anna Bengtsson VD, Stockpicker AB Partneransvarig, Top Jobs on the Net Sweden AB Tel: 08-7987244 Tel: 08-556 025 71 E-mail: william.m.ziegler@stockpicker.se E-mail: anna.bengtsson@topjobs.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00760/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00760/bit0002.pdf