Stockpicker lanserar ett Aktie-Community

Report this content

Stockpicker lanserar ett Aktie-Community Stockpicker har härmed nöjet att informera om lansering av ytterligare en ny tjänst i Stockpickers regi. Det rör sig i detta fall om Stockpickers nya interaktiva community som utvecklats under hösten och som kommer att lanseras redan januari år 2001 till betalande kunder av Stockpickers produktsortiment. Skillnaden mellan Stockpickers community och de så kallade "aktie-chats" som funnits på marknaden i några år är stora. Stockpickers tjänst kommer att vara helt och hållet stängd för utomstående. Fullt tillträde ges enbart till betalande prenumeranter av analysbrevet Stockpicker Newsletter. Communityn fokuserar på att hellre ha få men duktiga skribenter än många "chat-intensiva". Detta bärgar för kvalitet framför kvantitet. I ett senare skede kommer även Stockpickers övriga prenumeranter exempelvis Market Update-kunderna få tillträde till vissa delar av communityn. Att skriva och komma åt vissa unika delar av communityn är dock endast betalande kunder förunnat. "Att sjösätta en tjänst som denna är viktigare än många är benägda att tro. Stockpicker har tidigare varit mycket fokuserad på distribution, men skapar genom en community en enormt stark kundnärvaro på webben som endast just en community kan ge. Communityn gör nämligen att vi kommer närmare våra betalande användare och är i själva verket ett mervärde till kunden" säger William Ziegler, VD på Stockpicker AB. "Trots att communityn inte är core-business i bolaget är det icke desto mindre oerhört viktigt att vårda kontakten till sina kunder och deras åsikter samt önskemål. Vi hoppas kunna fortsätta bygga på den enorma lojalitet och det engagemang Stockpicker-kunderna har. Och i just tjänster där kunden själv kan påverka produkten är förutsättningarna bästa tänkbara för detta." avslutar William Ziegler. Stockpickers community kommer att lanseras under januari 2001. Samtliga betalande kunder kommer att få koder för inloggning och lösenord. Varje kund får kodnycklar som enbart fungerar för vederbörande. De går inte att föra vidare till utomstående. Varje användare har endast tillgång till en enda signatur att skriva under. Inga signaturlösa inlägg kommer att kunna postas på meddelande sidan. Sidan kommer att vara stängd för utomstående. För de som vill ta del av communityn krävs det att man är Stockpickerkund enligt nedanstående blankett i länken nedan: http://www.stockpicker.se/sweden/spnl/subscription.asp Stockpicker AB är ett renodlat finansiellt internetbolag som täcker den nya ekonomins behov av snabba, konkreta analyser med hög träffsäkerhet som snabbt anpassar sig till rådande sentiment. Stockpicker har verksamhet i Sverige och Latinamerika. Bolaget tillhandahåller finansiella lösningar för såväl företag- som privatpersoner. Stockpicker är indelat i flera affärsområden där analystjänsten "Stockpicker Newsletter" (startade 1997), den nya analystjänsten Stockpicker Global Outlook samt nyhetsbrevet "Stockpicker Market Update" (http://www.stockpicker.se ) är tre av nordens ledande produkter inom sin nisch. Stockpicker Consulting Group, konsultverksamheten, och Stockpicker Millenium Group, där framtida projekt finns samlade, är andra affärsområden. Bolaget har 20 medarbetare, fördelade på Sverige och Brasilien, och är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom finansiell rådgivning över internet. Internetbolaget Stockpickers aktier är för närvarande inte noterat på någon officiell lista Kontaktinformation: William Ziegler VD Stockpicker Tel: 08-6620669 Mail: william.m.ziegler@stockpicker.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/22/20001222BIT00320/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/22/20001222BIT00320/bit0002.pdf