Stockpicker sluter avtal med Aktiedirekt.com

Report this content

Stockpicker sluter avtal med Aktiedirekt.com Stockpicker och Internetmäklaren Aktiedirekt.com som ägs av Nordiska Fondkommission har träffat ett avtal. Avtalet ifråga gäller initialt Stockpickers ekonomiska nyhetsbrev Stockpicker Market Update. Aktiedirekts kunder kommer genom avtalet att kunna ta del av Market Update både på Aktiedirekts sajt samt via email direkt till kundens inbox varje kväll. - "Market Update ger Aktiedirekt ytterligare bredd och djup i vår strävan att kunna erbjuda våra depåkunder det absolut bästa ekonomiska materialet som finns att tillgå Internet för att förbättra kunskapsnivån samt beslutsfattningen vid köp- och säljtillfällen. Stockpicker erbjuder också tyngre analysmaterial i betalform och även där tittar vi på samarbete i ett senare skede." säger Aktiedirekts Marknadschef Fredrik Sandberg. Aktiedirekt.com är efter Nordnet Securities den andra stora internetmäklaren som väljer att erbjuda sina kunder detta mervärde. - "Det känns naturligtvis trevligt att med Aktiedirekt.com knyta till sig ytterligare en stor och expansiv aktör inom internetmäkleri i Sverige. Det är ännu en kvalitetsstämpel och ett bevis på att Market Update är det främsta reklamfinansierade aktiebrevet som erbjuds över internet idag". säger en nöjd William Ziegler, VD för Stockpicker AB. Stockpicker AB är ett renodlat finansiellt internetbolag som täcker den nya ekonomins behov av snabba, konkreta analyser med hög träffsäkerhet som snabbt anpassar sig till rådande sentiment. Bolaget tillhandahåller finansiella lösningar för såväl företag- som privatpersoner. Stockpicker är indelat i flera affärsområden där analystjänsterna "Stockpicker Newsletter" (startade 1997), "Stockpicker Global Outlook" och nyhetsbrevet "Stockpicker Market Update" (http://www.stockpicker.se ) är tre av nordens ledande produkter inom sin nisch. Stockpicker Consulting Group, konsultverksamheten, och Stockpicker Millenium Group, där framtida projekt finns samlade, är andra affärsområden. Bolaget har 13 medarbetare och är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom finansiell rådgivning över internet. Internetbolaget Stockpickers aktier är för närvarande inte noterat på någon officiell lista. Kontaktinformation William Ziegler Fredrik Sandberg VD, Stockpicker AB Marknadschef, Aktiedirekt.com Tel: 08-6620669 Tel: 0708-814143 E-mail: william.m.ziegler@stockpicker.se E-mail: fredrik.sandberg@aktiedirekt.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00930/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00930/bit0002.pdf