Stockpicker sluter avtal med SEB

Stockpicker sluter avtal med SEB Stockpicker har nöjet att meddela att bolaget slutit ännu ett mycket stort prestigefyllt avtal. Denna gång med SEB som är en av Sveriges största affärsbanker. Avtalet gäller produkterna Stockpicker Market Update, Stockpicker Newsletter och Stockpicker Global Outlook. SEB kommer via sina publika sidor, http://www.seb.se, att erbjuda alla besökare Stockpickers nyhetsbrev Market Update. Http://www.seb.se är idag en av Sveriges mest besökta sajter med över 500.000 unika besökare per månad. Stockpicker Market Update är inom området digitala nyhetsbrev för börs och finans absolut störst i Sverige med sina 57 000 prenumeranter. SEB kommer även erbjuda sina 558 000 registrerade Internetkunder Stockpickers betaltjänster Stockpicker Newsletter och Stockpicker Global Outlook via bankens sajt. Där kommer man att enkelt kunna beställa och betala för sin produkt via konto hos SEB. Detta sker genom de sofistikerade system för direktbetalningar som SEB innehar. Och Stockpickers VD William M. Ziegler är naturligtvis nöjd med avtalet. "Avtalet med SEB är ett stort erkännande av Stockpickers spjutspetsprodukter inom aktieanalys. Stockpicker når genom detta avtal ut till mer än en halv miljon potentiella kunder med vad vi anser vara produkter som går i frontlinjen för utvecklingen inom det finansiella området. Att en enorm aktör som SEB tar steget fullt ut och satsar på ekonomi och finans på webben genom att prioritera kvalité framför storlek är trendsättande. Vi hoppas, till konsumentens gagn, kunna erbjuda SEB tjänster som kommer ge ytterligare spets i bankens utbud på Internet" berättar William M. Ziegler. Lars Ekstedt på SEB e-banking tillägger: "För att kunna erbjuda våra Internet kunder det allra bästa inom ekonomi, börs och finans har vi slutit avtal med Stockpicker. Allt för att hjälpa kunden med beslutsunderlag och information om det senaste från börsen och näringslivet. SEB väljer Stockpicker för att vi vill förnya och förbättra vår service till våra kunder, säger Lars EkstedtStockpicker AB är ett renodlat finansiellt internetbolag som täcker den nya ekonomins behov av snabba, konkreta analyser med hög träffsäkerhet som snabbt anpassar sig till rådande sentiment. Stockpicker har verksamhet i Sverige och Latinamerika. Bolaget tillhandahåller finansiella lösningar för såväl företag- som privatpersoner. Stockpicker är indelat i flera affärsområden där analystjänsten "Stockpicker Newsletter" (startade 1997), analystjänsten Stockpicker Global Outlook, den nya Investor Relationstjänsten Stockpicker Informator samt nyhetsbrevet "Stockpicker Market Update" (http://www.stockpicker.se ) är fyra av nordens ledande produkter inom sin nisch. Stockpicker Consulting Group, konsultverksamheten, och Stockpicker Millenium Group, där framtida projekt finns samlade, är andra affärsområden. Bolaget har ett tiotal medarbetare, fördelade på Sverige och Brasilien, och är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom finansiell rådgivning över internet. Internetbolaget Stockpickers aktier är för närvarande inte noterat på någon officiell lista. Kontaktinformation William M Ziegler VD Stockpicker AB William.m.ziegler@stockpicker.se 08-6620669 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/07/20010607BIT00560/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/07/20010607BIT00560/bit0002.pdf