Stockpicker tecknar avtal med EPO.com

Stockpicker tecknar avtal med EPO.com Stockpicker AB har tecknat ytterligare ett viktigt avtal inom affärsområdet Stockpicker Consulting. Denna gången med EPO.com. EPO.com är en av Europas ledande aktörer för elektroniska emissioner på internet. Avtalet gäller initialt främst affärsområdet Stockpicker Consulting. I ett senare skede kan avtalet även avse andra områden. "EPO är som bekant en stor spelare i området elektroniska emissioner på nätet. Inte bara i Sverige utan även i Europa. Det är därför med stor glädje Stockpicker välkomnar EPO.com som kund. Det är andra gången inom loppet av en vecka som Stockpicker erhåller en större prestigeorder i Consultingdelen av verksamheten vilket visar marknadens behov av unika sentimentsstyrda analyser. Vi tror att ytterligare orders och samarbeten är att vänta i området under hösten" säger William Ziegler, VD på Stockpicker AB. I slutet av Augusti tecknade Stockpicker samarbetsavtal med e- learningföretaget Multisoft Education. Avtalet gäller en Aktieskola som lanseras under hösten såväl interaktivt som i bokform. Genom detta avtal liksom avtalet med EPO.com erhåller Stockpicker orders som omgående kommer ge ett positivt kassaflöde till affärsområdet. "Det är naturligt för oss att välja Stockpicker som leverantör till analyser med tanke på att de blivit något av symbolen för den nya ekonomins aktierelaterade tjänster. Vi tror också att det mervärde det innebär för våra kunder att förbättra beslutsunderlaget genom att erhålla analyser på de bolag som gör emissioner via oss är stort" säger Malin Strihagen, Marknadschef på EPO.com Epo.com är också en av en rad stora partners som tillsammans med Stockpicker kommer genomföra höstens mest interaktiva tävling för aktiesparare. En enkel, spännande och lärorik tävling som ger aktiesparare en fiktiv övning i aktietrading där priser sponsrade av Sumo.se tillhör potten. Stockpicker AB är ett renodlat finansiellt internetbolag som täcker den nya ekonomins behov av snabba, konkreta analyser med hög träffsäkerhet som snabbt anpassar sig till rådande sentiment. Bolaget tillhandahåller finansiella lösningar för såväl företag- som privatpersoner. Stockpicker är indelat i flera affärsområden där analystjänsten "Stockpicker Newsletter" (startade 1997), den nya analystjänsten Stockpicker Global Outlook samt nyhetsbrevet "Stockpicker Market Update" (http://www.stockpicker.se ) är tre av nordens ledande produkter inom sin nisch. Stockpicker Consulting Group, konsultverksamheten, och Stockpicker Millenium Group, där framtida projekt finns samlade, är andra affärsområden. Bolaget har 13 medarbetare och är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom finansiell rådgivning över internet. Internetbolaget Stockpickers aktier är för närvarande inte noterat på någon officiell lista. Kontaktinformation William Marcus Ziegler Malin Strihagen VD, Marknadschef Stockpicker AB Epo.com Tel: 08-6620669 Tel: 08-545 815 65 E-mail: william.m.ziegler@stockpicker.se E-mail: malin.strihagen@epo.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/06/20000906BIT00520/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/06/20000906BIT00520/bit0002.pdf