Stockpicker utökar samarbete med internetmäklare

Stockpicker utökar samarbete med internetmäklare Stockpicker utökar samarbetet med Internetmäklaren Aktiedirekt.com som ägs av Nordiska Fondkommission. Avtalet mellan parterna har tidigare gällt endast Stockpickers ekonomiska nyhetsbrev Stockpicker Market Update men kommer från denna månad även avse Stockpickers övriga internetpublikationer med Stockpicker Newsletter och Stockpicker Global Outlook. Aktiedirekt kommer genom det utökade samarbetet ha möjlighet att erbjuda sina kunder ytterligare mervärde. Kunderna får ta del av de förmånliga priser till Stockpickers produkter som blivit populära hos Nordnet och Etrade tidigare. - "Detta är den tredje stora internetmäklaren i Sverige som nu erbjuder hela Stockpickers produktsortiment till sina kunder. Behovet av att erbjuda denna typ av mervärden till de stora aktörernas kunder är fortsatt stort. De banker/internetmäklare som inte kan levera det innehåll och de erbjudanden som kunden efterfrågar riskerar att sacka efter i utvecklingen. Vi tror därför att Stockpickers produkter ligger helt rätt i tiden för att fylla en viktig funktion hos internetmäklarna. Det bör innebära att fler avtal med Stockpicker som motpart lär följa under hösten" säger William Ziegler, VD i Stockpicker AB. Stockpicker har under augusti även slutit avtal med portalerna Contaplus och ZON.se (www.zon.se) Avtalen gäller i första hand Market Update. Stockpicker AB är ett renodlat finansiellt internetbolag som täcker den nya ekonomins behov av snabba, konkreta analyser med hög träffsäkerhet som snabbt anpassar sig till rådande sentiment. Bolaget med huvudkontor på Strandvägen 7 i Stockholm tillhandahåller finansiella lösningar för såväl företag- som privatpersoner. Stockpicker är indelat i flera affärsområden där analystjänsterna "Stockpicker Newsletter" (startade 1997), "Stockpicker Global Outlook" och nyhetsbrevet "Stockpicker Market Update" (http://www.stockpicker.se) är tre av nordens ledande produkter inom sin nisch. Stockpicker Consulting Group, konsultverksamheten, och Stockpicker Millenium Group, där framtida projekt finns samlade, är andra affärsområden. Bolaget har 13 medarbetare och är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom finansiell rådgivning över internet. Internetbolaget Stockpickers aktier är för närvarande inte noterat på någon officiell lista. Kontaktinformation William Ziegler Fredrik Sandberg VD, Stockpicker AB Marknadschef, Aktiedirekt.com Tel: 08-662 06 69 Tel: 0708-814143 E-mail: E-mail: william.m.ziegler@stockpicker.sefredrik.sandberg@aktiedirekt.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/18/20000818BIT00600/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/18/20000818BIT00600/bit0002.pdf