Stor&Liten är tillbaka!

Barnens favoritbutik gör comeback på nätet.

Leksaker är kul och det ska vara kul att köpa dem. Idag återlanseras den svenska butiken Stor&Liten som webbutik, http://www.storochliten.se/. Siktet är inställt på att bli störst på leksaker online i Sverige redan inom 18 månader.

– Kvalitet, noga utvalda produkter och god service ska återskapa den fantastiska Stor&Liten-andan. Vi som växte upp med Stor&Liten har saknat allt som varumärket stod för sen det försvann. Det finns ingen lika glad och rolig leksakshandel längre. Att få tillgång till ett varumärke som Stor & Liten är som att vi har fått receptet på Coca-Cola, säger Sebastian Schröder, VD för det nya bolaget.

I dagsläget sker endast fyra procent av leksakshandeln på nätet men detta kommer att femdubblas inom tre år enligt Stor&Liten.

– Marknaden för leksaker på nätet har hittills varit omogen, vi ser att e-handel är en lösning som används av allt fler. Stor&Liten ska vara den bästa e-handeln för leksaker och vi känner ett stort ansvar att leverera mot alla förväntningar som finns på företaget och inte minst varumärket, fortsätter Schröder.

Den klassiska logotypen, ursprungligen ritad av Lasse Åberg, som älskats av både barn och vuxna sedan mitten av sjuttiotalet tas nu åter i bruk efter tio års vila.

Bakom lanseringen står en grupp erfarna Internetentreprenörer - Sebastian Schröder (VD) och riskkapitalbolagen Fortunator och CumuloNimbus Capital Partners. I bolagets ledning finns vana e-handlare inom prisjämförelse- och resesegmentet som bland annat grundat Travelpartner och Pricerunner.

Viktiga årtal:

1975 Stor&Liten startas i Sverige.

1990 Stor&Liten säljs till KF.

2000 BR Leksaker köper och avvecklar varumärket.

2011 I maj förvärvas varumärket från det danska bolaget BR Leksaker och i november slår Stor&Liten upp portarna på nätet.

För mer information kontakta gärna:

Sebastian Schröder, VD Stor&Liten, 0709-94 58 74, sebastian@storochliten.se

För bilder:

Stor&Liten är ett varumärke, etablerat 1975, som ägs av leksakshandlaren Kidsplay i Norden AB. Företaget ägs idag av Sebastian Schröder (VD), riskkapitalbolagen CumuloNimbus Capital Partners, Fortunator, Stampen Media Partner samt Daniel Storåkers. http://www.storochliten.se. Garvargatan 9b, 112 21 Stockholm. Tel 08-12 44 99 88

Taggar: