Förändring i Stora Ensos koncernledning

STORA ENSO OYJ BÖRSMEDDELANDE 2023-05-04 kl.16.00 EEST

René Hansen kommer att lämna sin tjänst som EVP Brand and Communications den 4 maj 2023 för att söka nya karriärmöjligheter utanför företaget.

"Jag tackar René för hans bidrag till vårt kommunikations- och varumärkesarbete under sin tid på Stora Enso och önskar honom lycka till i framtiden", säger Stora Ensos vd och koncernchef Annica Bresky.

Sökandet efter en efterträdare kommer att inledas omedelbart. Katariina Kravi, Executive Vice President, People and Culture tar på sig rollen som tillförordnad EVP Brand and Communications under övergångsperioden.

För ytterligare information, kontakta:
Carl Norell
presschef Stora Enso
tel. +46 72 241 0349

Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial och träprodukter och med detta en del av bioekonomin. Stora Enso är även en av världens största privata skogsägare. Vi är övertygade om att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag kan tillverkas av träd i morgon. Stora Enso har cirka 21 000 medarbetare och 2022 uppgick omsättningen till 11,7 miljarder euro. Stora Ensos aktier är noterade på Nasdaq Helsinki Oy (STEAV, STERV) och Nasdaq Stockholm AB (STE A, STE R). Dessutom handlas Stora Enso som depåbevis ADR (SEOAY) i USA.
storaenso.com/investors

För ytterligare information, kontakta:
Carl Norell
presschef Stora Enso