Förändring i Stora Ensos koncernledning: Björkman

STORA ENSO OYJ BÖRSMEDDELANDE 4 september 2023 kl. 11:00 EEST

Minna Björkman, Executive Vice President Sourcing and Logistics och medlem i Group Leadership Team, kommer att lämna sin position i GLT för att ta en affärsledande roll i divisionen Packaging Materials under det fjärde kvartalet 2023. Fram till dess att Minna börjar i sin nya roll kommer hon att vara kvar som medlem i Group Leadership Team.

Stora Enso kommer att ta bort representationen för Sourcing and Logistics från Group Leadership Team. Den nya rapporteringsstrukturen för funktionen Sourcing and Logistics kommer att definieras som en del av den planerade decentraliseringen av affärsverksamheten.

För ytterligare information, kontakta:
Carl Norell
SVP Corporate Communications
tel. +46 72 241 0349

Frågor från investerare:
Anna-Lena Åström
SVP Investor Relations
tel. +46 70 210 7691

Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial och träprodukter och med detta en del av bioekonomin. Stora Enso är även en av världens största privata skogsägare. Vi är övertygade om att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag kan tillverkas av träd i morgon. Stora Enso har cirka 21 000 medarbetare och 2022 uppgick omsättningen till 11,7 miljarder euro. Stora Ensos aktier är noterade på Nasdaq Helsinki Oy (STEAV, STERV) och Nasdaq Stockholm AB (STE A, STE R). Dessutom handlas Stora Enso som depåbevis (ADR) och stamaktier (SEOAY, SEOFF, SEOJF) i USA. storaenso.com/investors

För ytterligare information, kontakta:
Carl Norell
SVP Corporate Communications