Förändring i Stora Ensos policy för informationsgivning

STORA ENSO OYJ BÖRSMEDDELANDE 24 oktober 2023 kl. 8.29 EEST

Stora Enso kommer att ändra sina rapporteringsspråk från och med den 1 januari 2024. Koncernens officiella rapporteringsspråk kommer att vara engelska och finska. Stora Enso kommer inte att publicera finansiella rapporter eller annat regulatoriskt innehåll på svenska. Med denna förändring strävar Stora Enso efter att säkerställa effektiviteten i sin finansiella rapportering och publicering av börsmeddelanden. Läsekretsen av koncernens rapporter och börsmeddelanden på svenska har varit begränsad.

Stora Ensos uppdaterade policy för informationsgivning på engelska finns tillgänglig på storaenso.com/investors.

För ytterligare information, kontakta:
Carl Norell
SVP Corporate Communications
Tel. +46 72 241 0349

Frågor från investerare:
Anna-Lena Åström
SVP Investor Relations
Tel. +46 70 210 7691

Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial och träprodukter och med detta en del av bioekonomin. Stora Enso är även en av världens största privata skogsägare. Vi är övertygade om att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag kan tillverkas av trä i morgon. Stora Enso har cirka 21 000 medarbetare och 2022 uppgick omsättningen till 11,7 miljarder EUR. Stora Ensos aktier är noterade på Nasdaq Helsinki Oy (STEAV, STERV) och Nasdaq Stockholm AB (STE A, STE R). Dessutom handlas Stora Enso som depåbevis (ADR) och stamaktier (SEOAY, SEOFF, SEOJF) i USA. storaenso.com/investors

För ytterligare information, kontakta:
Carl Norell
SVP Corporate Communications