Inbjudan till webbsändning från Stora Ensos kapitalmarknadsdag

Den 17 november 2016 arrangerar Stora Enso en kapitalmarknadsdag i London. Programmet fokuserar på Stora Ensos strategi, resultat och verksamhet inom biomaterial och träprodukter och går att följa i en webbsändning på http://edge.media-server.com/m/p/ddmehd62.

Sändningen kommer att pågå mellan 13.00 och 15.00 brittisk tid och ha följande program:

1. Ulla Paajanen-Sainio, chef för investerarrelationer och moderator för kapitalmarknadsdagen, hälsar välkommen
2. Transformationsstrategin – Karl-Henrik Sundström, vd
3. Biomaterial – Juan Carlos Bueno, divisionschef Biomaterials
4. Träprodukter – Jari Suominen, divisionschef Wood Products
5. Ekonomi och finans – Seppo Parvi, finansdirektör
6. Avslutning – Karl-Henrik Sundström, vd

Presentationerna och webbsändningen kommer att finnas tillgängliga på Stora Ensos webbplats storaenso.com/investors.

För ytterligare information, kontakta:
Ulla Paajanen-Sainio, chef för investerarrelationer, tel. +358 40 763 8767
Ulrika Lilja, kommunikationsdirektör, tel. +46 1046 71668

Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper. Vårt mål är att ersätta fossilbaserade material genom att skapa och utveckla nya produkter och tjänster som bygger på trä och andra förnybara material. Företaget har cirka 26 000 medarbetare i över 35 länder och 2015 uppgick omsättningen till 10,0 miljarder EUR. Stora Ensos aktier är noterade på Nasdaq Helsinki (STEAV, STERV) och Nasdaq Stockholm (STE A, STE R). Dessutom handlas Stora Ensos amerikanska depåbevis ADR (SEOAY) som onoterade värdepapper på International OTCQX-listan i USA. storaenso.com

För ytterligare information, kontakta:
Ulla Paajanen-Sainio
chef för investerarrelationer