Inbjudan till webbsändning från Stora Ensos kapitalmarknadsdag

STORA ENSO OYJ NYHETER FÖR INVESTERARE 2020-10-28 kl. 14.00 EET

Stora Enso kommer att anordna en virtuell kapitalmarknadsdag för investerare och analytiker den 11 november 2020. Evenemanget, som startar kl. 13.00 och slutar cirka 16.00 svensk tid, kommer att ge en uppdatering kring Stora Ensos strategi och finansiella ställning. Presentationer av VD Annica Bresky och finanschef Seppo Parvi följs av en frågestund där deltagarna kan ställa sina frågor via webbsändningen. Du är välkommen att följa presentationerna på https://storaenso.videosync.fi/2020-cmd.

Den virtuella webbsändningen av kapitalmarknadsdagen kommer att pågå mellan 13.00 och 16.00 svensk tid med följande program:

Välkomnande – Ulla Paajanen, chef för investerarrelationer, moderator för kapitalmarknadsdagen
Strategipresentation – Annica Bresky, VD
Finansiell ställning – Seppo Parvi, finanschef
Frågestund
Avslutande kommentarer – Annica Bresky, VD

En inspelning av evenemanget kommer att publiceras på Stora Ensos webbplats storaenso.com/investors i efterhand.

För ytterligare information, kontakta:
Ulla Paajanen
SVP, Investor Relations
Tel. +358 40 763 8767

Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper och med detta en del av bioekonomin. Vi menar att allt som tillverkas av fossilbaserade material idag kan tillverkas av träd imorgon. Företaget har cirka 25 000 medarbetare i över 30 länder och 2019 uppgick omsättningen till 10,1 miljarder EUR. Stora Ensos aktier är noterade på Nasdaq Helsinki (STEAV, STERV) och Nasdaq Stockholm (STE A, STE R). Dessutom handlas Stora Enso som depåbevis ADR (SEOAY) i USA. storaenso.com

Ulla Paajanen
SVP, Investor Relations