• Stora Enso Oyj/

Kompletterande information: Stora Enso förvärvar det nederländska bolaget De Jong Packaging Group för att accelerera tillväxten inom förnybara wellförpackningar

STORA ENSO OYJ INSIDERINFORMATION 2022-09-08 kl. 16.20 EEST

Kompletterande information till Stora Ensos börsmeddelande publicerat idag kl 08:00 CEST (länk). I tabellen nedan anges De Jong Packaging Groups historiska finansiella uppgifter.

De Jong Packaging Group, nyckeltal

Miljoner Euro

Omsättning, netto

EBITDA (IFRS)

Tillgångar, totalt, 31 dec

Nettoskuld inklusive IFRS 16 (leases), 31 dec

Skulder relaterade till IFRS 16, 31 dec

Oreviderad proforma IFRS baserad på nederländska GAAP.

Källor: Rapporter från säljaren och due diligence-rapporter från säljarens och Stora Ensos rådgivare.

För ytterligare information, kontakta:
Carl Norell
Presschef

Frågor från investerare:
Anna-Lena Åström
SVP Investor Relations
tel. +46 70 210 7691

Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper och med detta en del av bioekonomin. Stora Enso är även en av världens största privata skogsägare. Vi är övertygade om att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag kan tillverkas av trä i morgon. Stora Enso har cirka 22 000 anställda och 2021 uppgick omsättningen till 10,2 miljarder euro. Stora Ensos aktier är noterade på Nasdaq Helsinki Oy (STEAV, STERV) och Nasdaq Stockholm AB (STE A, STE R). Dessutom handlas Stora Enso som depåbevis ADR (SEOAY) i USA. storaenso.com/investors

För ytterligare information, kontakta:
Carl Norell
Presschef