Konvertering av Stora Enso-aktier

STORA ENSO OYJ BÖRSMEDDELANDE 2021-10-15 kl. 9.00 EEST

Under konverteringsperioden 1 – 30 september 2021 gjordes två konverteringar och sammanlagt 510 A-aktier konverterades till R-aktier. Aktierna har införts i det finländska handelsregistret idag den 15 oktober 2021 och handeln med de nya R-aktierna inleds den 18 oktober 2021.

Fördelning av aktier efter konvertering:

A-aktier 176 248 123
R-aktier 612 371 864
Totalt 788 619 987

Varje A-aktie och varje tiotal R-aktier ger en röst. Det totala antalet röster efter konverteringen är minst 237 485 309.

För ytterligare information, v g kontakta:
Carl Norell
presschef Stora Enso Sverige
tel. +46 72 2 410 349

För investerarförfrågningar:
Ulla Paajanen
SVP, Investor Relations
tel. +358 40 763 8767

Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper och med detta en del av bioekonomin. Vi menar att allt som tillverkas av fossilbaserade material idag kan tillverkas av träd imorgon. Företaget har cirka 23 000 medarbetare och försäljning i över 50 länder. År 2020 uppgick omsättningen till 8,6 miljarder EUR. Stora Ensos aktier är noterade på Nasdaq Helsinki (STEAV, STERV) och Nasdaq Stockholm (STE A, STE R). Dessutom handlas Stora Enso som depåbevis ADR (SEOAY) i USA. storaenso.com/investors

För ytterligare information, v g kontakta:
Carl Norell
presschef Stora Enso Sverige