Konvertering av Stora Enso-aktier

STORA ENSO OYJ BÖRSMEDDELANDE 2023-2-15 kl. 9.00 EET

Under konverteringsperioden 1–31 januari 2023 gjordes fyra konverteringar och sammanlagt 825 A-aktier konverterades till R-aktier. Aktierna har införts i det finländska handelsregistret idag den 15 februari 2023 och handeln med de nya R-aktierna inleds den 16 februari 2023.

Fördelning av aktier efter konvertering:

A-aktier        176 237 451
R-aktier        612 382 536
Totalt           788 619 987

Varje A-aktie och varje tiotal R-aktier ger en röst. Det totala antalet röster efter konverteringen är minst 237 475 704.

För ytterligare information, v g kontakta:
Carl Norell
presschef Stora Enso Sverige
tel. +46 72 2 410 349

För investerarförfrågningar:
Anna-Lena Åström
SVP Investor Relations
tel. +46 70 210 7691

Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial och träprodukter och med detta en del av bioekonomin. Stora Enso är även en av världens största privata skogsägare. Vi är övertygade om att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag kan tillverkas av träd i morgon. Stora Enso har cirka 21 000 medarbetare och 2022 uppgick omsättningen till 11,7 miljarder euro. Stora Ensos aktier är noterade på Nasdaq Helsinki Oy (STEAV, STERV) och Nasdaq Stockholm AB (STE A, STE R). Dessutom handlas Stora Enso som depåbevis ADR (SEOAY) i USA.  storaenso.com/investors

För ytterligare information, v g kontakta:
Carl Norell
presschef Stora Enso Sverige