Stora Enso ställer in årsstämman torsdagen den 19:e mars och skjuter upp den till ett senare datum

STORA ENSO OYJ BÖRSMEDDELANDE 2020-03-17 kl. 17.00 EET

Baserat på utvecklingen av situationen kring coronaviruset och den finska regeringens tillkännagivanden, har Stora Enso beslutat att ställa in årsstämman på torsdag den 19:e mars 2020.

Finlands regering meddelade på måndag den 16:e mars att offentliga sammankomster kommer att begränsas till högst tio personer. Följaktligen har Stora Ensos styrelse beslutat att ställa in årsstämman på torsdag.

Stora Enso kommer att sammankalla årsstämman vid ett senare tillfälle.

För ytterligare information, kontakta:
Carl Norell
Presschef Stora Enso Sverige
+46 72 2 410 349

Frågor från investerare:
Ulla Paajanen
Ansvarig för investerarrelationer
Tel. +358 40 763 8767

Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper och med detta en del av bioekonomin. Vi menar att allt som tillverkas av fossilbaserade material idag kan tillverkas av träd imorgon. Företaget har cirka 26 000 medarbetare i över 30 länder och 2019 uppgick omsättningen till 10,1 miljarder EUR. Stora Ensos aktier är noterade på Nasdaq Helsinki (STEAV, STERV) och Nasdaq Stockholm (STE A, STE R). Dessutom handlas Stora Enso som depåbevis ADR (SEOAY) i USA. storaenso.com

För ytterligare information, kontakta:
Carl Norell
Presschef Stora Enso Sverige