Stora Enso utser Noel Morrin till Executive Vice President, Global Responsibility

STORA ENSO OYJ BÖRSMEDDELANDE den 18 december 2014 kl. 09.01 EET

Stora Enso har utsett Noel Morrin till chef för Global Responsibility och medlem i koncernledningen från den 1 april 2015.

Noel Morrin är irländsk medborgare och har haft många chefspositioner inom hållbarhet och miljö. Noel kommer närmast från Skanska i Sverige, där han har haft rollen som SVP Sustainability & Green Support sedan 2005. Dessförinnan arbetade han som koncernmiljöchef för RMC Group, världens största betongproducent och Europas största stenbrytningsföretag. Före RMC hade han ledande positioner inom UK National Environmental Technology Centre, en brittisk NGO som heter Business in the Community samt på det globala kemiföretaget ICI.

”Det är med höga förväntningar som vi välkomnar Noel Morrin till Stora Ensos team. Med sin solida bakgrund inom hållbarhetsfrågor och med sin internationella erfarenhet från olika branscher stärker han vårt team”, säger Stora Ensos VD Karl-Henrik Sundström.

Terhi Koipijärvi har arbetat som tillförordnad EVP Global Responsibility sedan september 2014. Hon kommer att fortsätta att vara verksam inom Stora Enso och hennes nya uppgifter kommer att fastställas senare.

”Jag vill tacka Terhi Koipijärvi för hennes värdefulla bidrag till vårt arbete inom hållbarhet under hösten”, säger Sundström.

Foto av Noel Morrin finns på: http://bmt.storaenso.com/?cart=939-fckdiclfel&l=EN

För mer information kontakta:
Ulrika Lilja, EVP, Global Communications, tel. +46 72 221 9228

Stora Enso är den globala nytänkaren inom papper, biomaterial, träprodukter och förpackningar. Vi tänker alltid i nya banor och skapar nytt för att kunna erbjuda våra kunder innovativa lösningar baserade på förnybara material. Företaget har cirka 29 000 anställda runtom i världen och omsättningen 2013 uppgick till 10,6 miljarder euro. Stora Ensos aktier är noterade på NASDAQ OMX Helsingfors (STEAV, STERV) och Stockholm (STE A, STE R). Dessutom handlas Stora Ensos amerikanska depåbevis ADR (SEOAY) som onoterade värdepapper på International OTCQX-listan i USA.

För mer information kontakta:
Ulrika Lilja
EVP, Global Communications