Enferno byter namn till Storm Commerce

Report this content

Idag byter produktbolaget bakom e-handelsplattformen Storm namn till Storm Commerce AB och introducerar samtidigt en ny visuell identitet. Namnbytet som beslutades på årsstämman markerar en ny fas i bolagets utveckling och är ett steg mot en one brand-strategi.

”Vi har stora ambitioner och vill växa både i Norden och Europa. För att lyckas är ett starkt och tydligt varumärke ett måste. Vi vill även markera en ny fas i bolagets utveckling med ett namnbyte. Att vi byter namn till just Storm Commerce har att göra med att produktnamnet Storm är och har varit mycket starkare än vårt företagsnamn allt sedan start. Det känns därför bra att vi har landat i ett namn som är välbekant och inarbetat både i e-handelsbranschen och bland våra kunder”, säger Stefan Sånnell, VD för Storm Commerce AB.

Inför namnbytet så har en ny grafisk profil tagits fram som ska spegla bolagets nya identitet. Den nya profilen moderniserar företaget visuellt och kommunicerar bättre vad Storm Commerce står för.

”Vi är stolta över vår långa erfarenhet och breda expertis inom e-handel. Vår plattform Storm lanserades 2008 och är idag en av Nordens mest kompletta lösningar för skalbar e-handel. Vår nya visuella identitet speglar hur vi vill uppfattas i framtiden – som ett innovativt, långsiktigt och kunskapsorienterat techbolag som driver utvecklingen av cms-oberoende e-handelsplattformar. Vi vill fortsätta att attrahera kunder som upplever stark försäljningstillväxt online och som vill ligga i framkant inom sin bransch. Vår nya identitet kommer att hjälpa oss på vägen och skapa större möjlighet till igenkänning”,säger Stefan Sånnell, VD för Storm Commerce AB.

Mer information finns på den nya webbplatsen www.storm.io som lanseras idag.

Stefan Sånnell, VD, Storm Commerce
070-260 09 57, stefan.sannell@storm.io

Sofia Sandgren, PR & Kommunikation, Storm Commerce
070-725 00 59, sofia.sandgren@storm.io

Om Storm Commerce AB
Storm Commerce är ett innovativt svenskt techbolag som utvecklar en molnbaserad e-handelsplattform. Plattformen hjälper företag inom B2B och B2C att framtidssäkra sin digitala affär. En modern systemarkitektur med möjligheten att använda valfritt CMS skapar en agil och flexibel affärsmiljö. Tillsammans med ett växande ekosystem av partners erbjuder vi en av marknadens mest attraktiva lösningar för skalbar e-handel. Storm Commerce har haft glädjen att skapa affärsnytta och effektivisera e-handeln i snart 10 år och fortsätter att attrahera kunder som har sin digitala affär högt upp på agendan.

Läs mer om varför Adlibris, Autoexperten, Blåkläder och Mio har valt Storm Commerce www.storm.io

Taggar: