Niclas Heurlin ny VD för Storm Commerce

Niclas Heurlin blir fr o m den 22 augusti ny VD för Storm Commerce AB. Tidigare VD Stefan Sånnell fortsätter i bolaget som Chief Delivery Officer med ansvar för leveransorganisationen.

Niclas Heurlin, som är medgrundare till Storm Commerce, har en lång karriär inom e-handelsbranschen bakom sig. Niclas har framgångsrikt byggt upp och tagit ansvar för storskalig e-handel i ett flertal bolag och besitter en unik förmåga att översätta affärskrav till skalbara och funktionella lösningar. De senaste åren har Niclas ansvarat för produktutvecklingen på Storm Commerce.

”I det läge vi befinner oss idag kommer mina förmågor och erfarenheter från branschen väl till pass. Det känns spännande att få leda hela verksamheten och se till att vi tillsammans når Storm Commerce fulla potential”, säger tillträdande VD Niclas Heurlin.

Under Stefans tid som VD har Storm Commerce vuxit till ett bolag med knappt 30 medarbetare och han har ägnat mycket tid och kraft till att bygga och förbereda organisationen för tillväxt. Stefan kommer från och med nu att fokusera på leveransorganisationen enligt den tillväxtstrategi som ligger fast sedan tidigare.

”Det känns som ett bra tillfälle att rotera ansvar och roller nu. På det här sättet maximerar vi utnyttjandet av våra styrkor och erfarenheter. Jag ser fram emot att jobba nära våra kunder och partners för att ytterligare stärka upp vår leveransförmåga i vår fortsatta expansion”, säger Stefan Sånnell.

Niclas Heurlin, VD, Storm Commerce
073-650 79 87, niclas.heurlin@storm.io

Sofia Sandgren, PR & Kommunikation, Storm Commerce
070-725 00 59, sofia.sandgren@storm.io