Stefan Sånnell är enfernos nya VD

Stefan Sånnell tillträder som ny VD för e-handelsbolaget enferno den 5 april 2016. Peter Svanfeldt övergår efter 6 år som VD till en roll som arbetande styrelseordförande. enferno, som står bakom e-handelstjänsten STORM, har nu siktet inställt på expansion.

Stefan Sånnell är Senior Partner i enferno med ansvar för affärsutveckling, processer och organisation. Han kom till enferno 2014 och har dessförinnan haft ledande befattningar inom bl.a. Accenture, GE och eBay/Tradera.

Stefan har under sina två år på enferno bl.a. drivit flera större kundprojekt och på så sätt skaffat sig en djup förståelse för hur STORM kan bidra till att göra e-handel till en integrerad och lönsam del av kundernas verksamhet.

– Digitalisering i allmänhet och e-handel i synnerhet ger vår bransch en mycket stark tillväxt. Vårt mål är att växa snabbare än marknaden och då krävs det att vi fortsätter att investera i kundrelationer, partners och våra anställda. Våra kunder är ledande aktörer inom sina respektive områden så vi har bästa möjliga förutsättningar att utveckla vår produkt STORM som redan är marknadsledande inom vissa segment, säger Stefan Sånnell.

– enferno har byggt upp ett starkt partnernätverk och utvecklat STORM i en riktning som möjliggör effektiva införandeprojekt. Nu har vi fullt fokus på expansion, både i volym och geografiskt. Att ta över rollen som VD i detta expansiva skede känns otroligt stimulerande. Det är ett stort förtroende och jag är säker på att vi kommer att lyckas med det vi tar oss för, tack vare alla drivna och kompetenta kollegor på enferno, fortsätter Stefan Sånnell.

Peter Svanfeldt blir i samband med VD-bytet arbetande styrelseordförande i enferno.

– Jag har haft nöjet att vara med på enfernos resa från lanseringen av e-handelstjänsten STORM, till att idag ha en ledande position på den svenska e-handelsmarknaden. När enferno nu går in i nästa fas är det naturligt med ett förnyat ledarskap. Stefan har under våra år tillsammans visat att han är en ödmjuk och tydlig ledare, och jag ser fram emot ett fortsatt bra samarbete när han nu blir vår nya VD, säger Peter Svanfeldt.

Om Stefan Sånnell
Stefan Sånnell, född 1969, är gift och har två barn. Han är civilingenjör från KTH med kompletterande betyg i företagsekonomi och marknadsföring. Intresset för teknik och hur den kan användas för att lösa problem, effektivisera och spara tid har alltid funnits och gått som en röd tråd genom karriären. Stefan har jobbat med systemutveckling, systemimplementation, affärsutveckling och ledarskap på företag som Accenture, SEB, GE och eBay/Tradera.

För mer information, kontakta:

Stefan Sånnell, 0702-60 09 57
Peter Svanfeldt, 0704-53 54 00