Stefan Sånnell ny partner på enferno

E-handelsföretaget enferno förstärker sitt team med Stefan Sånnell som ny Senior Partner. Han kommer närmast från rollen som CTO på eBay Sverige där han varit verksam de senaste fem åren.

- Stefan är en önskerekrytering och kommer att stärka företaget och vårt erbjudande avsevärt. Vi har en kraftigt ökad efterfrågan på STORM, vår molnbaserade lösning för avancerad e-handel, och Stefan matchar enfernos behov perfekt. Hans kompetens och förmåga kommer att vara mycket värdefull i den intensiva expansionsfas som vi står inför, säger Michael Hallberg, Senior Partner och medgrundare av enferno.

Stefans bakgrund och erfarenheter från ledande roller på eBay/Tradera, Accenture och GE bidrar till en förståelse för de utmaningar många företag och branscher står inför. Digitalisering och e-handel kräver allt mer avancerade lösningar, mer integration och mer samarbete både inom och mellan företag.

- Rollen som Senior Partner på enferno är otroligt lockande, då den ger mig möjlighet att jobba brett med utveckling av vår produkt, vårt erbjudande, vår organisation och inte minst, med kundernas utmaningar med att göra e-handel till en lönsam del av sin verksamhet. Alla företag behöver förhålla sig till e-handel, och göra aktiva val och investeringar, säger Stefan Sånnell. enferno har kunskapen och verktygen som behövs för att göra rätt.

enferno grundades av Michael Hallberg och Niclas Heurlin och har idag en ledande position på e-handelsmarknaden. Produkten STORM har över tiden utvecklats till Sveriges mest avancerade e-handelslösning och används av kunder som Stor&Liten, BeautyPlanet, Mio möbler och Mediamarkt.

Kontaktpersoner:

Michael Hallberg, Senior Partner enferno, tel: 0705-47 56 97 e-post: michael.hallberg@enferno.se

Stefan Sånnell, Senior Partner enferno, tel: 0702-600957 e-post: stefan.sannell@enferno.se