Storm Commerce lanserar en omnikanal-adapter tillsammans med Sitoo

Report this content

Storm Commerce och kassaleverantören Sitoo har inlett ett samarbete för att förenkla köpupplevelsen i olika kanaler. Den nya adaptern är framtagen för att möjliggöra sömlösa omnikanallösningar som förenar fysisk butik och e-handel på ett enkelt sätt.

Förändrat köpbeteende ställer högre krav på köpprocessen och konsumenter förväntar sig att handlare hanterar fysisk butik och e-handel som en helhet. Som konsument vill du kunna påbörja ditt köp på nätet och avsluta i butik eller tvärtom vilket ställer krav på handlaren. Men faktum är att få svenska retailkedjor kan hantera köp i olika säljkanaler på ett sömlöst sätt.

Storm Commerce nya adapter binder på ett enkelt sätt samman e-handeln med Sitoos kassasystemLösningen förenklar administrativa processer för butikspersonal genom automatiska flöden mellan de båda systemen. Produkt och pris är exempel på masterdata som förvaras i Storm och som sen används i alla system. Butikspersonalen får därmed kontinuerligt uppdaterad och enhetlig information om produkt, pris, affärsregler och orderprocesser. Kampanjer synkas t ex automatiskt i butikskassorna när man ändrar i e-handeln. Skillnader i information mellan de olika försäljningskanalerna försvinner genom automatiska flöden mellan de två SaaS-tjänsterna Storm och Sitoo.

Det känns väldigt spännande att tillsammans med Sitoo kunna erbjuda en modern molnbaserad omnikanallösning i framkant. Med Storm och Sitoo förenade i en funktionsrik adapter kan vi tillsammans erbjuda en helt integrerad handelslösning till en bråkdel av tiden och kostnaden för att bygga det på konventionellt sätt, säger Niclas Heurlin, VD på Storm Commerce.

Vi är jätteglada för vårt samarbete med Storm som innebär att vi verkligen kan erbjuda en omnikanal i butiken. Idag har konsumenterna helt andra krav på köpupplevelsen som förväntas vara sömlös mellan e-handel och fysisk butik. Med vårt samarbete kan vi till och med överträffa dessa förväntningar, säger Jens Levin, VD på Sitoo.

Om Storm-Sitoo adaptern

Med Storm-Sitoo adaptern är det lättare för retailbutiker att leverera en omnikanal-upplevelse på riktigt. Med det nya samarbetet ger vi våra gemensamma kunder en överlägsen konkurrensfördel genom att hela processen kring produktdata kan effektiviseras och risken för fel minimeras. Adaptern uppdateras löpande för att stödja den kontinuerliga utvecklingen i respektives SaaS-plattform och möjliggör typisk omnikanalfunktionalitet såsom:

• click & collect i butik med integrerad avisering och spårning av utlämning
  • plockning, packning och utleverans direkt från butik
  • orderläggning i butik med leverans från centrallager eller annan butik
  • webreservation av vara från centrallager eller butik
  • presentkortshantering för web och butik

Niclas Heurlin, VD Storm Commerce

E-mail: niclas.heurlin@storm.io

Om Storm Commerce AB
Storm Commerce är ett innovativt svenskt techbolag som utvecklar en molnbaserad e-handelsplattform. Plattformen hjälper företag inom B2B och B2C att framtidssäkra sin digitala affär. En modern systemarkitektur med möjligheten att använda valfritt CMS skapar en agil och flexibel affärsmiljö. Tillsammans med ett växande ekosystem av partners erbjuder vi en av marknadens mest attraktiva lösningar för skalbar e-handel. Storm Commerce har haft glädjen att skapa affärsnytta och effektivisera e-handeln i snart 10 år och fortsätter att attrahera kunder som har sin digitala affär högt upp på agendan.

Läs mer om varför Adlibris, Blåkläder, Mio och Swedish Match har valt Storm Commerce www.storm.io

Om Sitoo

Sitoo är ett molnbaserat kassasystem som hjälper retailers växa genom att transformera köpupplevelsen till konsumenternas nya sätt att handla. Sitoo gör det möjligt för konsumenter att röra sig friktionsfritt mellan e-handel och fysiska butiker. Plattformen är världsledande, hanterar stora transaktionsvolymer och är anpassad för lokala legala krav, språk, valutor och betalsätt. Sitoo används av butikskedjor i Norden, Europa, USA och Australien. För mer information besök www.sitoo.se

Taggar:

Citat

Det känns väldigt spännande att tillsammans med Sitoo kunna erbjuda en modern molnbaserad omnikanallösning i framkant. Med Storm och Sitoo förenade i en funktionsrik adapter kan vi tillsammans erbjuda en helt integrerad handelslösning till en bråkdel av tiden och kostnaden för att bygga det på konventionellt sätt.
Niclas Heurlin, VD på Storm Commerce
Vi är jätteglada för vårt samarbete med Storm som innebär att vi verkligen kan erbjuda en omnikanal i butiken. Idag har konsumenter helt andra krav på köpupplevelsen som förväntas vara sömlös mellan e-handel och fysisk butik. Med vårt samarbete kan vi till och med överträffa dessa förväntningar.
Jens Levin, VD på Sitoo