Storm Commerce och Toxic inleder nytt partnersamarbete och välkomnar Essem Design som ny kund

Nytt PIM och e-handelsprojekt för designföretaget Essem Design i ny varumärkessatsning som främstriktar sig mot konsumenter i Sverige och Europa.

Essem Design AB tillverkar klassisk och modern hallinteriör för privata och offentliga miljöer. Idag jobbar man i traditionella försäljningskanaler, mot först och främst den nordiska marknaden. I och med att man nu vill komma ut på fler marknader och kunna erbjuda hela sitt produktsortiment online, har Essem valt Storm Commerce e-handelsplattform och PIM samt Umbraco CMS för sin nya e-handel och digitalbyrån Toxic gör implementationen.

"E-handelssatsningen är en spännande utveckling för oss. Vi ser detta som en nödvändighet för ökad varumärkeskännedom och tillväxt. Det gäller att ta plats i bruset med hela sitt erbjudande i en allt mer öppen och konkurrensutsatt marknad samt rusta för den digitala framtiden”, säger Robert Bladh, Marknadschef, Essem Design.

”Flexibiliteten i att särskilja e-handelslogik och PIM från webbsidan med hjälp av Storm Commerce, skapar bra förutsättningar för framtida behov när man vill satsa på andra marknader eller målgrupper. Essem vill också få ett bra ekosystem kring produkthantering, så att hela processen ska bli enklare internt och att förse kunderna med rätt information”, säger Oscar Salomonsson, Affärsutvecklare & kundansvarig, Toxic.

”Vi tycker att det är väldigt roligt att kunna hälsa Toxic välkommen som ny Solution Partner till oss på Storm Commerce. Toxic är ett snabbväxande bolag som har en intressant bakgrund från såväl digitala kommunikationslösningar som e-handelsprojekt och vi ser fram emot vårt första gemensamma projekt tillsammans med Essem Design”, säger Michael Hallberg, CCO på Storm Commerce.

För mer information kontakta:

Michael Hallberg, COO, Storm Commerce: 070-547 56 97

michael.hallberg@storm.io

Läs mer om varför Adlibris, Blåkläder, Royal Design och Swedish Match har valt Storm Commerce www.storm.io

Om Toxic

Toxic Interactive Solutions är en digital byrå som arbetar med kommunikation, strategi, utveckling, konstruktion och design av webbaserade affärslösningar som hjälper företag att kommunicera och bedriva handel mot kunder, partners och personal på ett effektivt, lönsamt och enkelt sätt. Toxic har sedan starten 1996 levererat över 1500 webbprojekt till över +500 nöjda kunder från små och medelstora företag till stora organisationer och har kontor i Anderstorp, Jönköping och Borås. www.toxic.se

Citat

Robert Bladh, Marknadschef, Essem Design.
Flexibiliteten i att särskilja e-handelslogik och PIM från webbsidan med hjälp av Storm Commerce, skapar bra förutsättningar för framtida behov när man vill satsa på andra marknader eller målgrupper. Essem vill också få ett bra ekosystem kring produkthantering, så att hela processen ska bli enklare internt och att förse kunderna med rätt information
Oscar Salomonsson, Affärsutvecklare & kundansvarig, Toxic
Michael Hallberg, CCO på Storm Commerce