Bricknova tecknar avtal om eget kapital via en ankarinvestering

Bricknova har den 15 februari slutit ett avtal med en finansiell partner som bistår bolaget med eget kapital till kommande projektfinansieringar. Bolaget har redan aktiverat en första tranch som blivit utbetalt, resterande finns till förfogande vid behov. Eget kapital möjliggör för Bricknova att genomföra markförvärv på ett strukturerat och flexibelt sätt.

– Att få in en investerare som förser oss med eget kapital är en del av vår strategi och detta är en skalbar lösning för Bricknova. Vi ser också att vi ska fortsätta arbeta med strukturerat kapital över tid så vi kan vara handlingskraftiga vid projektförvärv, säger Orlando Villacrez, grundare och vd, Bricknova AB.

Viktoria Boyding, Bricknova
Mail: viktoria.boyding@bricknova.se

Om Bricknova
Bricknova erbjuder högkvalitativa bostäder till överkomliga priser i Stockholmsregionen. Med kunden i fokus och hög anpassningsförmåga kan bolaget erbjuda attraktiva och hållbara bostäder som efterfrågas av många. Bricknova grundades 2016 av Orlando Villacrez och 2018 anslöt medgrundaren Martin D’Amore.

Citat

Att få in en investerare som förser oss med eget kapital är en del av vår strategi och detta är en skalbar lösning för Bricknova. Vi ser också att vi ska fortsätta arbeta med strukturerat kapital över tid så vi kan vara handlingskraftiga vid projektförvärv.
Orlando Villacrez, grundare och vd, Bricknova AB.