Byggstart för Storsalas bostadsprojekt i Nynäshamn

Storsalas bostadsprojekt Nynässagan i Nynäshamn och Orlando Villacrez, grundare och vd, Storsala.

Byggandet i Sverige pekar fortsatt brant nedåt visar preliminär statistik från SCB. Trots krävande marknadsförhållanden för bygg- och fastighetssektorn skalar Storsala upp sitt bostadsbyggande. Med byggnationen av 32 nya radhuslägenheter inleder Storsala nästa kapitel i bolagets stora bostadsprojekt i Nynäshamns kommun. Projektet beräknas vara uppfört och inflyttningsklart under 2024.

2021 etablerade sig Storsala i Nynäshamn genom förvärvet av en 3,2 hektar stor fastighet i kommunen, vilken tillåter en byggrätt på cirka 9 300 kvadratmeter för bostadsändamål. Det blivande bostadskvarteret Brf Nynässagan, med 32 radhuslägenheter, ligger granne med radhusen i Brf Förseglet som bostadsutvecklaren OBOS har byggt. Totalt planeras det för 75 radhuslägenheter. Bostadsområdet ligger i Sandhamn, strax söder om centrala Nynäshamn. Här är det nära till det småskaliga och skärgårdsnatur, samtidigt som det är inom pendlingsavstånd till Stockholm City.

- Oavsett marknadsläge står vi fast vid visionen om att fortsätta utveckla hållbara bostäder till fler personer som vill uppfylla sina bostadsdrömmar. Tillsammans med Nynäshamns kommun och närliggande aktörer ser vi fram emot att skapa både drömhem och en levande plats att bo på, säger Orlando Villacrez, grundare och vd, Storsala.

Storsalas produktion av högkvalitativa och hållbara bostäder i attraktiva lägen i Stockholmsregionen och i Sveriges tillväxtorter har resulterat i en hög försäljningstakt. Hittills har bolaget haft 100 procent av projekten sålda vid färdigställande. Gällande Brf Nynässagan är en stor del av byggets första fas, de 32 bostäderna, redan sålda.

Läs mer om Storsalas bostadsprojekt Nynässagan: https://nynassagan.se
Se video över Nynässagan, Virtuell visning (exteriör): https://vimeo.com/759092492
Se video över Nynässagan, Virtuell visning (interiör): https://vimeo.com/764623811

Mail: press@storsala.se

Om Storsala
Storsala förvärvar, förvaltar och utvecklar hållbara fastigheter av hög kvalitet i attraktiva lägen i Stockholmsregionen och i Sveriges tillväxtorter. Med en tydlig vision och med ett starkt personligt engagemang vill Storsala genom våra fastigheter möjliggöra för fler människor att uppfylla sina visioner och drömmar. Genom att vi äger processen, från förvärv av mark till projektering och produktion, står vi på en stadig grund och skapar ett långsiktigt värde för våra kunder, ägare och samarbetspartner.

Storsala grundades 2016 och har idag en total portfölj med samlat värde om 1,5 miljarder kronor. Mer information finns på:

Citat

Oavsett marknadsläge står vi fast vid visionen om att fortsätta utveckla hållbara bostäder till fler personer som vill uppfylla sina bostadsdrömmar. Tillsammans med Nynäshamns kommun och närliggande aktörer ser vi fram emot att skapa både drömhem och en levande plats att bo på.
Orlando Villacrez, grundare och vd, Storsala.