• Storsala/

Storsala och Egna Ben ingår partnersamarbete – ska introducera unga till fastighetsbranschen

Fastighetsbolaget Storsala och omsorgsverksamheten Egna Ben lanserar ett mentorskapsprogram.

Förutsättningar i form av erfarenhet, kontaktnät och goda referenser kan vara avgörande för att få ett bra jobb – men för många unga vuxna är det en utmaning att få in en fot i arbetslivet. Fastighetsbolaget Storsala och omsorgsverksamheten Egna Ben lanserar ett mentorskapsprogram, för att ge placerade ungdomar en inblick i fastighetsbranschen och möjligheter att kunna växa och utvecklas.

Storsala förvärvar, förvaltar och utvecklar hållbara fastigheter i Stockholmsregionen och i Sveriges tillväxtorter. Partnersamarbetet med Egna Ben innebär ett första steg för Storsala att ta en aktiv roll för social hållbarhet och är ett långsiktigt engagemang som kommer att utvecklas med åren. Genom samarbetet strävar Storsala och Egna Ben efter att främja integration och självständighet hos ungdomar och unga vuxna och hjälpa dem in i arbetslivet.

– Egna Ben är en fantastisk organisation som skapar reell skillnad i samhället och vi kunde inte önska oss en bättre samarbetspartner. Vi tror att genom att erbjuda en väg in i fastighetsbranschen och samtidigt tillhandahålla det stöd och den expertis som behövs, kan vi göra en verklig skillnad i ungdomarnas liv. Vårt gemensamma mål är att skapa möjligheter för dessa individer att utvecklas, växa och nå sin fulla potential, säger Orlando Villacrez, grundare och VD, Storsala.

– Vi på Storsala tror starkt på kraften i att ha trygga och stöttande vuxna som kan guida unga vuxna, och tillsammans med Egna Ben kan vi verkligen göra detta möjligt inom våra affärsområden. Genom min egen erfarenhet av att ha haft placerade ungdomar boende hos mig, har jag sett på nära håll hur viktigt det är med vuxna förebilder, säger Martin D'Amore, medgrundare och operativ chef, Storsala.

Egna Ben är en omsorgsverksamhet i Stockholm som hjälper barn, ungdomar och unga vuxna genom att bland annat erbjuda boende med stöd av familjehem under trygga förhållanden. Samarbetet med Storsala innebär ett nytt steg inom verksamheten då Egna Ben även kommer att kunna hjälpa ungdomarna att utvecklas och inspireras kring framtida karriärs- och jobbmöjligheter genom mentorskapsprogrammet.

– Storsala är en perfekt samarbetspartner, då vi delar samma värdegrund kring medmänsklighet och människors lika värde. Samarbetet har möjliggjorts mycket tack vare att Martin D’Amore, en av Storsalas grundare, också har lång erfarenhet av att hjälpa utsatta ungdomar. Eftersom Martin under långa perioder haft placerade ungdomar hemma hos sig, vet han hur viktigt det är för dem att få den där första knuffen in i arbetslivet. Tillsammans kan vi stötta ungdomar in i arbetslivet med stöd av trygga vuxna, säger Moses Eshetu, VD, Egna Ben.

Storsala
Mail:
press@storsala.se

Egna Ben
Mail:
info@egnaben.se

Om Storsala
Storsala förvärvar, förvaltar och utvecklar hållbara fastigheter av hög kvalitet i attraktiva lägen i Stockholmsregionen och i Sveriges tillväxtorter. Med en tydlig vision och med ett starkt personligt engagemang vill Storsala genom våra fastigheter möjliggöra för fler människor att uppfylla sina visioner och drömmar. Genom att vi äger processen, från förvärv av mark till projektering och produktion, står vi på en stadig grund och skapar ett långsiktigt värde för våra kunder, ägare och samarbetspartner.

Storsala grundades 2016 och har idag en total portfölj med samlat värde om 1,7 miljarder kronor. Mer information finns på:

Om Egna Ben
Egna Ben – Stöd- och boendeinsatser för ungdomar och vuxna sedan 2007
Egna Ben hjälper barn, ungdomar och unga vuxna med att skapa en trygg tillvaro genom stödboende, jour- och familjehem och dygnet runt-boende i Stockholm. Egna Ben har IVO-tillstånd och ramavtal med flertal kommuner, såsom Stockholms Stad, Haninge, Nynäshamn, Huddinge, Järfälla, Upplands-Väsby och Upplands-Bro.

Vårdkedja med den boende i fokus

Genom våra olika verksamheter kan den boende slussas från jourhem, dygnet runt-boende, till familjestödsboende och vidare till ett mer självständigt stödboende. Egna Ben har ett stort klientfokus och finns nära till hands för våra boende, samarbetspartner, familjer och behandlare med täta uppföljningar. Mer information finns på: https://egnaben.se

Citat

– Egna Ben är en fantastisk organisation som skapar reell skillnad i samhället och vi kunde inte önska oss en bättre samarbetspartner. Vi tror att genom att erbjuda en väg in i fastighetsbranschen och samtidigt tillhandahålla det stöd och den expertis som behövs, kan vi göra en verklig skillnad i ungdomarnas liv. Vårt gemensamma mål är att skapa möjligheter för dessa individer att utvecklas, växa och nå sin fulla potential.
Orlando Villacrez, grundare och VD, Storsala.
– Vi på Storsala tror starkt på kraften i att ha trygga och stöttande vuxna som kan guida unga vuxna, och tillsammans med Egna Ben kan vi verkligen göra detta möjligt inom våra affärsområden. Genom min egen erfarenhet av att ha haft placerade ungdomar boende hos mig, har jag sett på nära håll hur viktigt det är med vuxna förebilder.
Martin D'Amore, medgrundare och operativ chef, Storsala.