Storsala tar över centrumanläggning i Täby

Visionsbild
Visionsbild: Storsala förvärvar Kyrkbyns Centrum i Täby.

Storsala förvärvar centrumanläggningen Kyrkbyns Centrum i Täby. Den nuvarande fastigheten, som upplåts med äganderätt, uppfördes 1985 och har en uthyrbar yta på 682 kvadratmeter med en tomtareal på 1582 kvadratmeter. Säljare är Vincero Fastigheter 2, som ingår i Vincerokoncernen.

Storsalas strategi är att växa med projekt i attraktiva storstadsnära lägen. Den aktuella fastigheten ligger i ett tryggt och lugnt område, med direkt anknytning till Roslagsbanan. Detta skapar goda förutsättningar för både förvaltning och utveckling, vilket har varit avgörande för Storsala vid förvärvet. I översiktsplanen för Täby kommun finns ambitioner om att på sikt stärka centrumområdet samt skapa en hållbar och varierad bostadsmiljö.

Vi ska se till att Kyrkbyns Centrum förvaltas på ett bra sätt. Samtidigt har vi förhoppningar om att tillsammans med kommunen, andra fastighetsägare och aktörer i området, undersöka hur platsen på sikt kan utvecklas i linje med kommunens översiktsplan, säger Orlando Villacrez, grundare och vd, Storsala.

Mail: press@storsala.se

Om Storsala
Storsala förvärvar, förvaltar och utvecklar hållbara fastigheter av hög kvalitet i attraktiva lägen i Stockholmsregionen och i Sveriges tillväxtorter. Med en tydlig vision och med ett starkt personligt engagemang vill Storsala genom våra fastigheter möjliggöra för fler människor att uppfylla sina visioner och drömmar. Genom att vi äger processen, från förvärv av mark till projektering och produktion, står vi på en stadig grund och skapar ett långsiktigt värde för våra kunder, ägare och samarbetspartner.

Storsala grundades 2016 och har idag en total portfölj med samlat värde om 1,7 miljarder kronor. Mer information finns på:

Citat

Vi ska se till att Kyrkbyns Centrum förvaltas på ett bra sätt. Samtidigt har vi förhoppningar om att tillsammans med kommunen, andra fastighetsägare och aktörer i området, undersöka hur platsen på sikt kan utvecklas i linje med kommunens översiktsplan.
Orlando Villacrez, grundare och vd, Storsala.